Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
elise er ikke noen superbil, har dere røyka eller? er jo så nære innstegsmodell til sportsbil man kan komme, ovenfor mx5. men denne nye bryter jo ganske hardt med orginal konseptet på elise, med liten lett bil og liten motor osv..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Lotus Elise er ikke en supersportsbil i mine øyne, sportsbil, ja det er det! Supersportsbiler er Lamborghini, Ferrari osv. som koster et statsbudsjett.. Når det er sagt så har jeg trua på ny Elise!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Kolbotn wrote:Jeg liker den fremtidige elisen.
Og den Elanen der var Helt korrekt på den tiden den ble laget, omtrent samtidig med NA en...
..bortsett fra at den hadde forhjulstrekk.
Men utseendemessig er jeg helt enig, jeg har alltid syntes Elan var fin.
Kanskje er dette Lotus' svar på alle retrokjerrene som har rulla ut av junaiten de siste årene.
Mustang, Camaro, Charger og Challenger anno 2009 har jo vært en knusende suksess.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Nei det der klarer jeg ikke se på som pent...ser ut som den er bygd av potetsekker som kollapser under tyngdekraften. NAen som kom på samme tid har jo kjempeflotte linjer.
Men smak er smak.
Uansett er det hele diskusjonen ganske akademisk...produksjonsmodellen av Elise kommer nok bare til å låne lett av designskesjer og prototyper.
Men den Elanen der har jo Lotus former... Alle Lotuser på den tiden hadde omtrent samme grunn silhuett, så derfor ble den sånn.
Mx-5en var jo designet for å være retro og Elanen var designet for å være moderne/fremtidsrettet... Den ble levert med kraftigere motorer enn mxen ( driftsikre isuzu motorer med og uten turbo), eneste store feilen Lotus gjorde var å lage den med forhjulstrekk...