Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Om man må bevise ting ved å ha en bestemt kjørestil, så kjører du ikke sportsbil. Kjører du sportsbil så er det implisitt at du kan flise andre (selv om du ikke kan det, realiteter har ingenting med saken å gjøre), og du kan derfor kose deg med å kjøre som du ønsker mens folk som kjører blodtrimma BMWer og annet rask må demonstrere for verden hvor radigt det kan gå.
Last edited by jallatralla on 07 Oct 2010, 13:44, edited 1 time in total.
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
jallatralla wrote:Om man må bevise ting ved å ha en bestemt kjørestil, så kjører du ikke sportsbil. Kjører du sportsbil så er det implisitt at du kan flise andre (selv om du ikke kan det, realiteter har ingenting med saken å gjøre), og du kan derfor kose deg med å kjøre som du ønsker mens folk som kjører blodtrimma BMWer og annet rask må demonstrere for verden hvor radigt det kan gå.
ikke MÅ men VIL.
er langt ifra implisitt at mx5 er en sportsbil. tvertimot er vel folk flest under den oppfattning at det er en "liten femiklatt av en treig gammal mazda" (ikke mine ord).
og må inrømme at jeg ganske ofte ønsker å kjøre fra BMWer og annet rask med min lille femiklatt
men skal på ingen måte nekte folk i å kjøre sakte om de ønsker det. så lenge det ikke gjøres i venstre fila på motorveien så plager det meg fint lite egentlig.
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Er vel forskjell på å kjøre sakte og å bruke ett sett med sommerdekk på et par somre også (spesielt for en sommerbil). Eller som andre sier, det er forskjell på å barbere seg og skjære hodet av seg.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Cabriolet = en "vanlig" bil uten tak. F.eks Golf, Pug 306 etc.
Roadster = Åpen 2 seters bakhjulsdreven sportsbil.
MX-5'en er en sportsbil (i min bok ihvertfall) grunnet direkte og responsiv styring og kjørefølelse. I tillegg har vi en nydelig tettsteget girkasse og en turtallsvillig motor. Videre, lav vekt, et lavt tyngdepunkt og 50/50 vektfordeling. Det er en gjennomkonstruert bil med bla. dobbel wishbone hjuloppheng og skivebremser rundt om. Ganske uvanlig og påkostet oppsett, ihvertfall i 1989.
Mulig vi blir frakjørt av en Audi A4 cab, men det er pokker ikke en sportsbil for det.
PS.
Bruk bilen hvordan du vil, mojo. Ingen skam å kjøre pent.
Mag
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
hallo!! ikke fremstill meg som at jeg kjører gubbete´a !! ....
Jeg kjører faktisk ganske aktivt og har vel egentlig aldri kjørt så sportslig som jeg har gjort denne sesongen. Har jo uvitende kjørt med sliten veivtapp og en timing som har vært helt koko, i jeg vet ikke hvor lenge, så 2010 er første sesongen jeg har hatt en frisk motor og noe som kan kalles fraspark. Jeg har og oppgradert til kraftigere bremser og stab-stag, (og har dempere /fjører på kjøpslista....og nye dekk...ha ha ) , så jeg har absolutt planer om å forbruke mer enn et sett sommerdekk de neste 5 årene
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35