Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
men for toppløs-entusiastene så må jeg inrømme at jeg ikke skjønner at vinter er noe hindring. personlig har jeg kjørt toppløst like mye på vinteren som på sommeren (en gang i hver sesong)
syntes ikke det var så himla stor forskjell, bortsett fra at flere snudde seg på vinteren. varmeapparatet i mx'en er jo fantastisk.
Enig
desverre faller jeg i kategorien som syntes cab er meningsløst. men hva er det dere andre liker så veldig med cab? må jo være noe mer enn vind i håret.....
njei man sitter jo ute og kjører bil!! Det er facinerende nok i seg sjøl for meg! Det er jo klart veldig likandes (om ikke man generellt foretrekker å være inne, også når det ikke regner, eller har en jobb hvor man likevel er ute hele dagen uansett)
+1 Og en av gledene ved å sitte ute og kjøre er å kjenne alle luktene og høre ting du ikke hører inne i en bil... En motorjournalist jeg kjenner som har hatt diverse MXer tidligere forteller om sin beste cab-opplevelse at det var en tur over fra Oslo til Bergen om natta vinterstid i en nedcabbet NA helt alene. Snøen som føyket opp rundt bilen ble til stjernestøv i en hale bak bilen. Det var nesten er religiøs opplevelse skjønte jeg
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
For oss, som nyfrelste Miataeiere, har begrepet "kjøre tur" fått ny betydning. Storkoser oss i "õpna landskap". Vi planlegger en åpen tur gjennom Danmark i høstferien. Hadde tenkt at Marilyn skulle tilbringe den kalde årstiden inne i varmen. Hun har nemlig ikke vintersko og har aldri hatt det på hjula heller!
Nå er jeg riktignok helt fersk som Miata-eier, men jeg digger ihvertfall å kjøre med toppen nede. Ikke samme distansen til det som skjer rundt meg! De siste dagene når det har vært veldig kaldt på natta, men sol på dagen, har jeg tatt ned kalesjen for å kjøre 12 minutter hjem fra jobb. Litt i overkant ivrig da kanskje?
Reidunn: Jeg holder på å lage et slags setetrekk av noen villsauskinn jeg har fått av min onkel Sauebonden... Skal legge ut bilde i tråden min når det er ferdig!
-thomas- '91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
Men så er jeg en person som er litt for allergisk mot kulde, så om jeg skulle ha taket nede så burde det være temperaturer for det. Ellers må jeg kle meg veldig godt, og det liker jeg ikke. Da er det en kjøreglad bil med en stokk bak rattet.
Jeg tok nettopp av hardtoppen min, og synes de siste dagene har vært helt perfekte toppløs dager
Deilig tur med taket nede i går Men jeg er utstyrt med soft top der "viduet" sprekker når jeg åpner og lukker når det er kaldt så jeg løfter av og på hardtop
FeelGood wrote:Deilig tur med taket nede i går Men jeg er utstyrt med soft top der "viduet" sprekker når jeg åpner og lukker når det er kaldt så jeg løfter av og på hardtop
Har du ikke glidelås på vinduet ?!? Da knekker det ikke om det er kaldt....
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Er ikke noen stor cab-entusiast...jeg hadde kjøpt Coupe versjon av MX om den var masseprodusert for å si det slik, men med typhoon-filteret og taket nede er det saktens moro å ligge på 4500+ gjennom tunneler...brøler innforjævli.
Utover det så er "cabbing" på sommern litt for varmt for meg...men på kveld/nattetid er det bra greier.
Nuh står uansett vintersesongen for tur, og det er like mye moro der.
Eg synest det er litt ille at min forrige mx-5 blir ødelagt av å ikke bli brukt som den er bygget, hadde eg vist dette så hadde eg muligens ikke solgt den, kall meg gjerne rar, men har faktisk nektet noen å kjøpe bil før av meg før,en så ville bygge coupe av den,, ba dem kjøpe honda civic eg (kjøper ble dritsur og mente dette kunne eg ikke gjøre).. Bilen min bruker eg toppløs så lenge eg er frisk og ikke har med meg noen til og fra jobb.. Eg cabber gjerne om det snør eller regner, alle duftene som kommer inn i coupeen synest eg er hærligt.. Hva folk mener driter eg ganske mye i, men bilen skal brukes som cab, er jo det den er bygget for da.- Nå er det høst og nydeligt ute å cabbe i..
Som du sa selv så driter jeg i hva folk syntes. Hva lukter angår så er ikke kupefilteret i mx'ene det mest effektive. Og luktene i oslo området er jeg uansett ikke veldig imponert over.
Enda en grunn til å køre med tak er at det er lettere å røyke med tak enn uten.
Største synden mot den bilen er nok at jeg enda ikke har hatt den på bane. Men har nå omsider lært meg å bruke bilen litt skikkelig. Så blir nok noen baneturer etterhvert
StianOppistov wrote:Eg synest det er litt ille at min forrige mx-5 blir ødelagt av å ikke bli brukt som den er bygget, hadde eg vist dette så hadde eg muligens ikke solgt den, kall meg gjerne rar, men har faktisk nektet noen å kjøpe bil før av meg før,en så ville bygge coupe av den,, ba dem kjøpe honda civic eg (kjøper ble dritsur og mente dette kunne eg ikke gjøre).. Bilen min bruker eg toppløs så lenge eg er frisk og ikke har med meg noen til og fra jobb.. Eg cabber gjerne om det snør eller regner, alle duftene som kommer inn i coupeen synest eg er hærligt.. Hva folk mener driter eg ganske mye i, men bilen skal brukes som cab, er jo det den er bygget for da.- Nå er det høst og nydeligt ute å cabbe i..
Tja...markedet er ikke flust av gode couper i dette segmentet, spes ikke FR...så derfor ender mange som vil ha en billig/overkommelig FR sportsbil opp med en eller annen slags roadster.