Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jo, men en knallfornøyd kunde med lite BF skaper et marked for flere kunder med bedre BF.
Jeg har slutta å bruke Sharif fordi de dro til boltene mine for mye, selv om de er billig. Steder blir foretrukket av forskjellige grunner, ikke bare pris
Men skal jeg starte å bruke et nytt sted, så vil prisen være avgjørende for at jeg skal prøve det. Å betale høy pris for noe ukjent vil ikke bli foretrukket, når jeg kan betale lav pris for noe ukjent eller høy pris for noe kjent.
Ved å gi et godt tilbud til klubben vil man nok oppnå å utvide kundegruppen sin, snarere enn å være trist over tapt fortjeneste på det ene dekksalget.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
LoKi wrote:Ved å gi et godt tilbud til klubben vil man nok oppnå å utvide kundegruppen sin, snarere enn å være trist over tapt fortjeneste på det ene dekksalget.
Mulig du har et poeng der...
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
LoKi wrote:Ved å gi et godt tilbud til klubben vil man nok oppnå å utvide kundegruppen sin, snarere enn å være trist over tapt fortjeneste på det ene dekksalget.
Mulig du har et poeng der...
Ja, om ikke folk her er "uvanlig" når det kommer til kundepsykologi.
Dette er pensum i salgs-utdannelse
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Dekk er tema som er mer befngt med "synssing" enn det meste når det gjelder bil.
Det er mange variable faktorer, og jeg vil tro de fleste har et relativt lite erfraingsgrunnlag.
Jeg hadde gamle vinterdekk 195/55 inntil for 3 år siden. Erfarte etter hvert at de ikke var topp, men direkte dårlige var de ikke før med 5-10cm nysnø. Jeg stod fast flere ganger, og følte også at de "fløt" når det var snø eller slaps på veien.
Derfor gikk jeg til TraZan men 14x5,5 stålfelger og fikk på Falken 175-65 vinterdekk (2800,-). Felgene kjøpte jeg annenhånds,ubrukte for 100,- stk. Disse har jeg vært fornøyd med. De gir et helt annet feste enn de gamle, samtidig som det er helt utvilsomt at smale dekk er det beste på vinterføre !
Disse dekkene har myk gummiblanding, og er ikke så "presise" som sommerdekk. Men jeg ønsket feste, og har siden ikke stått fast.
Det rare er jo at disse vinterhjulene mine er 1,5kg lettere enn sommerhjulene mine (195/50/15 alufelg) !
Loki: hvis dekksjappa ikke klarer å få på 185 dekk på 8 tomms felg, så bør du heller gå et annet sted.. Det er jo knapt en cm strekk pr side.
En kamerat hadde sommerjobb hos HK motorservice i kristiansand for et par år siden, og da fant vi ut at vi måtte teste omleggingsmaskinen. 165/75 på 8 tomms felg (13x8) gikk på under en halvtime for alle fire - hadde vi visst hva vi gjorde hadde det gått vesentlig raskere.
Nå får jeg sikkert dask, men nåtidens BILLIGE vinterdekk (Nankang, Minerva, Marangoni, Roadhog, Typhoon ++) ligger jo ikke akkurat noe særlig etter i forhold til vinterdekkene Askim produserte i sin tid.
Kjørte piggfri Minerva sist vinter på E30 med automatgir, og syns de var helt konge. Godt under 2000,- for fire dekk inkl omlegging i 165/70/14. Beregnelige, støysvake, retningstabile, billige og RUNDE
Jeg skal kjøre med 200 hk på bakhjula, på vinterføre, med diffsperre, og så skal du ha meg til å ha SINNSYK strekk på dekket?
Jeg står over, min venn (Er nok litt for redd for å ødelegge felgene til å ha det enda verre)
Jada, 185-dekk GÅR på 8" felg, men det blir veldig mye strekk. Og ikke si at det "bare" er 2 cm strekk, for selv 205-dekk har strekk på 8" felg. (Been there, had that)
195 er det absolutt smaleste jeg kan og vil ha på dem. Det står 195/45/15 på nå, og det er allerede "for mye" strekk.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Og med det sagt, så skal man ikke ta skogen for bare trær. Hvor mye strekk du får varierer fra produsent til produsent, selv om det er samme dimensjon.
Litt klipp og lim fra miata.net:
"For example, here are tread widths for some of the tires in the 205/50R15 size:
Poenget mitt er vel bare at en oppgitt bredde vil gi forskjellig strekk fra merke til merke, har selv opplevd dette.
Har hatt 195/50/15 roadhog på 7 toms brei felg og senere byttet til Falken i samme dimensjon, og roadhogdekkene så ut som ballongdekk i forhold til Falken.
Jeg kjøpte Dunlop Graspic DS-3 i fjor. Disse dekka er en skuffelse.
Dimensjon: 185/60x14 på 5,5" sjøstjerner.
I rundkjøring ved 6 grader, slipper mye lettere enn sommerdekka (Pirelli p6). Slipper bak i små rundkjøringer.
Bremsing: piper mye før sommerdekka.
Med 28 pund i alle dekka- mer understyring enn sommerdekka ved både rolige og hurtigere kjøring i store svinger. Forhjula føles som om de vil slippe veigrepet før bakhjula. Denne følelsen har jeg ikke med sommerhjula. I rundkjøringer og på parkeringsplasser føles de litt myke ut bak, så da føles bilen litt overstyrende ut.
Velg noe annet enn disse.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover