erik

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: erik

Post by 2re »

Jeg mener man godt kan dele miljøet inn i 2 deler: De som elsker bilen for det den er, og de som elsker å bygge den om. Jeg syns nå at folk må få lov til å like det de vil. Men det er vel begrenset hvor stor interresse den ene delen har for det den andre driver med.

Jeg tviler ikke på at LoKi har et saftig prosjekt på gang, men at han mangler respons kan jo komme av begrenset interresse fra de som elsker bilen for det den er? Man skal jo tross alt ha litt peiling for å skjønne hva han har på gang. Men så dabber jo interressen også litt av utover høsten, så det kan være flere variabler inne i bildet...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: erik

Post by arildh »

A. Erik kan godt komme tilbake. Fikk jo aldri vite hva som skjedde med tenningsbank og org eksos på Type R Miataen hans en gang.

B. Det skjer nesten ingenting på forumet for tiden og det samme kan vel nesten sies for de to siste siste onsdagstreffene også. Litt av grunnen er vel nettopp at folk ikke gidder å poste i prosjekttrådene. Inkludert meg. Når man får mer tilbakemelding på skifte av chrome jalla grill'n på RatX5'n enn omtrent hele motorbyggingen av M&M's forstår man at man er på feil forum.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: erik

Post by 2re »

LoKi wrote:Lov å presentere en annen side av saken?

En samtale her om dagen kom inn på emnet, og da ble det nevnt en interessant ting:
Hvor mye krangling har det vært her den siste tiden?
Denne tråden handler om at folk uttrykker at de savner Erik. De savner nok ikke grunnen til at Erik er borte :wink:

Syns du kan respektere trådstarters tanke og la tråden ifred. Ikke begynne med partsinnlegg med bakgrunn i din tidligere krangel. Det kan oppfattes som hovering...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: erik

Post by LoKi »

2re wrote:
LoKi wrote:Lov å presentere en annen side av saken?

En samtale her om dagen kom inn på emnet, og da ble det nevnt en interessant ting:
Hvor mye krangling har det vært her den siste tiden?
Denne tråden handler om at folk uttrykker at de savner Erik. De savner nok ikke grunnen til at Erik er borte :wink:

Syns du kan respektere trådstarters tanke og la tråden ifred. Ikke begynne med partsinnlegg med bakgrunn i din tidligere krangel. Det kan oppfattes som hovering...
Jeg uttalte meg på generelt grunnlag, men jeg kan gjerne la det ligge :)
Det er ufattelig langt mellom gangene jeg tar ting personlig og lar det plage meg lenge, og alt er vann under brua for meg. Føler jeg er for gammel til å sitte med horn i siden til folk.
Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg forstår dette som en generell oppfatning blant folk, ikke fordi jeg kjemper for holdningen.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
perri
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 393
Joined: 16 Aug 2009, 14:18
Medlemsnummer: 858
Location: OSLO
Status: Offline

Re: erik

Post by perri »

2re wrote:Jeg mener man godt kan dele miljøet inn i 2 deler: De som elsker bilen for det den er, og de som elsker å bygge den om. Jeg syns nå at folk må få lov til å like det de vil. Men det er vel begrenset hvor stor interresse den ene delen har for det den andre driver med.

Jeg tviler ikke på at LoKi har et saftig prosjekt på gang, men at han mangler respons kan jo komme av begrenset interresse fra de som elsker bilen for det den er? Man skal jo tross alt ha litt peiling for å skjønne hva han har på gang. Men så dabber jo interressen også litt av utover høsten, så det kan være flere variabler inne i bildet...
Kjør på.
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Lems
500 RPM
500 RPM
Posts: 58
Joined: 17 Jul 2006, 02:00
Location: Lofoten
Status: Offline

Re: erik

Post by Lems »

Pelle wrote:Jeg skal også være enig i at Eriks fravær er et tap for forumet og miljøet. :(
+1,2,3 og 4

Jeg må takke Erik for mye av den informasjonen som jeg har fått ad tekniske tips på Na'en som for eksempel blant mange, mange ting- loctite reparasjonen av short nose.
Min påstand er at det ikke er mange forumdeltagere (meg selv inkludert) som har bidratt så mye med "matnyttige" tekniske tips og triks på orginalbilene sine i forumene her som Erik.
Bjørn Harald
x-`90 NA Classic red
`69 MGB Old English White
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1141
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: erik

Post by obi-one »

Støtter Pelle og Lems 100%

Eriks fravær gjør forumet fattigere, og "takhøyden" som så mange snakker om blir de facto redusert, når de dominerende (og tidvis dominante) stemmene på forumet blir færre og mer like i smaksretning.

Grensende over mot off topic:
Jeg synes det er veldig synd å se at man ikke kan greie å være spenstig og morsomt uenige om bilsaker uten å henfalle til personangrep, og som forsøk på konstruktivt innspill vil jeg oppfordre moderatorer til å klippe vekk slike angrep med hard hånd, gjerne ved å redigere direkte i teksten, så den saklige delen blir værende.

Selv om enkelte vil oppfatte dette som lavere takhøyde, så tror jeg flertallet på forumet er her for å dele gleden over bilene sine, og er rykende uinteressert i folk som skal "ta" andre med språkbruken sin.

Min oppfatning av Eriks fravær er at en av årsakene til at han fortsatt holder seg borte er manglende støtte fra forumet. Jeg håper han tar denne tråden og alle dens deltakere som et signal om at støtten finnes, ikke støtten til å fortsette å krangle, men støtten til å ha et forum med rom for ulike meninger, også om bumpstops og BBS felger........ :)
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: erik

Post by 2re »

obi-one wrote:Støtter Pelle og Lems 100%

Eriks fravær gjør forumet fattigere, og "takhøyden" som så mange snakker om blir de facto redusert, når de dominerende (og tidvis dominante) stemmene på forumet blir færre og mer like i smaksretning.

Grensende over mot off topic:
Jeg synes det er veldig synd å se at man ikke kan greie å være spenstig og morsomt uenige om bilsaker uten å henfalle til personangrep, og som forsøk på konstruktivt innspill vil jeg oppfordre moderatorer til å klippe vekk slike angrep med hard hånd, gjerne ved å redigere direkte i teksten, så den saklige delen blir værende.

Selv om enkelte vil oppfatte dette som lavere takhøyde, så tror jeg flertallet på forumet er her for å dele gleden over bilene sine, og er rykende uinteressert i folk som skal "ta" andre med språkbruken sin.

Min oppfatning av Eriks fravær er at en av årsakene til at han fortsatt holder seg borte er manglende støtte fra forumet. Jeg håper han tar denne tråden og alle dens deltakere som et signal om at støtten finnes, ikke støtten til å fortsette å krangle, men støtten til å ha et forum med rom for ulike meninger, også om bumpstops og BBS felger........ :)
Dette ligner veldig på debatten om hvordan vi skal ha det på forumet (viewtopic.php?f=1&t=13946&start=45). Den saken er lagt litt død.

Vi redigerer bort usaklighet og personangrep konsekvent, hardt og brutalt når/hvis vi oppdager det og lar det saklige (hvis det er noe igjen :) ) stå igjen.

Alle brukerne her inne er voksne (i utgangspunktet). Livet går videre. Vi andre får ta forumet videre. Jeg oppfordrer alle til å bidra det de kan med sine prosjekter eller planer, og tanker om prosjekter, og bidra til et levende og lærerikt forum som er like hyggelig som miljøet for øvrig. Et sted man kan plukke opp tips og ideer uansett smak og behag :)

Til alle som savner innleggene til Erik: Vær med og bidra til et levende forum! Lag bidrag etter beste Rudolf-ånd :) Kanskje Erik får tilbake troen på at det kan være hyggelig å dele hobbyen sin med andre her inne? :wink:
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: erik

Post by biXen »

Jeg forstår ikke helt hvorfor prosjekttråder blandes inn i dette. De fleste prosjekttrådene har mange lesere, men de fordrer jo at det skjer noe med bilen for å være interessant. Hvis ikke begrenser det seg til å si at man synes bilen er fin om den er det og så stopper det der. I arildh sitt tilfelle så tror jeg personlig at han er på et ganske hardcore nivå hvor mange føler de ikke kan bidra med noe direkte, i andre sine tråder så er det kanskje for lite bilder og beskrivelse hva som skjer og blir gjort. Erik fikk ikke automatisk hundrevis av lesere uten å gjøre noe :)

Synes ikke det har noe i denne diskusjonen å gjøre.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: erik

Post by Kolbotn »

Hvor mange tråder trenger vi for å diskutere lignende ting?

1. Er forumet til bare for matnyttige opplysninger? Opmuntringer og tips burde vel alle være glade for?

2. Er folk her virkelig så hårsåre at de ikke tåler noen negative kommentarer, vi er vel alle voksne?

3. Erik er borte for nå, det er hans valg, la det ligge.

4. Om folk ikke ser noe vits i å dele utviklingen av sin bil ved å skrive her er meg dundrende likegyldig, man velger selv.

5. Labert oppmøte på Onsdagstreffene er for min del fordi det ikke er Torsdagstreff.

6. Grunnen til at Vegard sin bil ikke skrives så mye om er vel fordi han har flyttet, studerer og derfor ikke jobber så mye med den.
Harald sin er vel "ferdig" for øyeblikket og Kim sin skrives det iallefall litt om.
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Re: erik

Post by AOB »

Og igjen er det diskusjon.... Jeg ler. :lol:

Tror det er noen her som kan trenge vinteren og dens kulde, til å kjøle ned en del tanker og følelser :wink:
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3049
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: erik

Post by Stalfa »

For meg er det ganske enkelt.
Jeg savner Erik sine innlegg. De holdt en unik kvalitet på tekst, innhold og ikke minst bilder. Det var en ren fornøyelse å lese, selv fra sidelinja.

Uanhengi av krangling og sutring så er det nok mange andre innlegg her på forumet jeg ikke ville ha savnet.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: erik

Post by Kolbotn »

Stalfa wrote:De holdt en unik kvalitet på tekst, innhold og ikke minst bilder. Det var en ren fornøyelse å lese
Det har du helt rett i.
Chan
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 21 Nov 2009, 16:12
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: erik

Post by Chan »

Som jeg tidligere sa, så har jeg ikke sett mye til kranglinga. Synes Erik var en kjempe kar! Var kjempe gøy å treffe han i Oslo og se bilene hans. De var totally AWESOME! En skikkelig grei kar han Erik (Erik, hvis du leser dette: Du knakk setebelte dekselet på bilen min, men jeg har enda ikke sagt det til deg enda haha :P )

Lurer nesten på om jeg skal ta å ringe han og ta en prat :)
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
User avatar
tor340
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 223
Joined: 06 Mar 2007, 01:00
Location: Horten
Status: Offline

Re: erik

Post by tor340 »

Jeg savner også Erik´s innlegg.
Post Reply