bytte av skadet parklys
Moderator: Styremedlemmer
bytte av skadet parklys
Jeg har greid å knuse glasset på ene park/blinklyset, '92 Miata (US mod).
Har sjekket med lokale verkstedet, og eBay, men det virker som jeg må bytte hele lykta. Ingen som vet om det går å kun skifte glasset?
Hele lykta mi er klart hvitt lys, altså blinklyset er hvitt, både pære og glass. Er dette standard US? Eller er lykta mi modda ved import til Norge? Så på eBay, der et bilde så ut som om noe av glasset var gult. Noen som vet?
Hilsen Jarle
Har sjekket med lokale verkstedet, og eBay, men det virker som jeg må bytte hele lykta. Ingen som vet om det går å kun skifte glasset?
Hele lykta mi er klart hvitt lys, altså blinklyset er hvitt, både pære og glass. Er dette standard US? Eller er lykta mi modda ved import til Norge? Så på eBay, der et bilde så ut som om noe av glasset var gult. Noen som vet?
Hilsen Jarle
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Lykten din er sikkert modda ja, har det samme eg også miata 1991, har kjørelys og park i den ene og blink i enden, så slepper eg å kjøre med vippelyktene, de hindrer sikten synest eg..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
hvis du sjekker ut www.chromdesign.de så skal de ha hele innsatser som har blanke kjøre og blinklys. tror de ligger på ca 350-600kr paret. Hos mazda kostet 1300pr lykt når jeg sjekket i fjor. og de er da ikke blanke
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Jeg hadde flesket til med disse fra IL-motorsport, selv om det ikke blir det billigste alternativet:

Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Djo ringe rundt på huggerne då, eller www.au2fast.dk/MONTBRUGT.htm i danmark han hugger masse mx-5
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
- kodvaag
- 7200 RPM
USA lykter har ikke gule innsatser, kun gul pære på 21W/5W til blinklys/parklys
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Jeg har disse selv.. og er godt fornøyd! enste negative er at de må bygges om for å få lovlig park / blinklys... er kun 1 åpning for pære i dem. så det vil ikke fungere som både park og blink i norge....PKD wrote:Jeg hadde flesket til med disse fra IL-motorsport, selv om det ikke blir det billigste alternativet:
dvs. man må lage hull i det minste rommet selv... ikke det helt store problemet seff.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenSort92 wrote:Jeg har disse selv.. og er godt fornøyd! enste negative er at de må bygges om for å få lovlig park / blinklys... er kun 1 åpning for pære i dem. så det vil ikke fungere som både park og blink i norge....PKD wrote:Jeg hadde flesket til med disse fra IL-motorsport, selv om det ikke blir det billigste alternativet:
dvs. man må lage hull i det minste rommet selv... ikke det helt store problemet seff.
Hei igjen. Det tok litt tid, men nå har jeg bestilt settet med disse lyktene fra Ilmotorsport.
Espen, har du noen greie tips til meg ang fiksing av lyktene? Kan jeg bruke pærene fra mine gamle blanke lykter? Er det blinklyset som må settes i?
Jarle
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Jeg har ikke gjort det enda... men jeg kommer til å bruke de originale pæreholderne, hvis du har blinklyset ytterst så er det det som må lages hull til ja...jarleg wrote: Hei igjen. Det tok litt tid, men nå har jeg bestilt settet med disse lyktene fra Ilmotorsport.
Espen, har du noen greie tips til meg ang fiksing av lyktene? Kan jeg bruke pærene fra mine gamle blanke lykter? Er det blinklyset som må settes i?
Jarle
De kommer med en 2-funksjons gul pære som lyser gult når det er på park og blinker sterkere gult når du blinker, dette er i det innerste (store) kammeret.
Hvis man fikk tak i en pære som lyser hvitt og blinker gult så hadde det vært best... men det får vel være måte på hva de kan lage

(Den som får gjort dette først kan jo legge ut bilder av hvordan det ble

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Jeg hår nå byttet til disse lyktene. Blanke og fine i forhold til de gamle!
Jeg har borret hull til blinklysene, og bare "lagt" pæra inni hullet foreløbig, fikk ikke tid til mer enda.
Ser at platen er tykkere enn den gamle, så pæreholderen vil ikke kunne "skrues" i festet. Noen som vet om andre pæreholdere f.eks fra Biltema som kan brukes?
Evt noen andre tips?
Jarle
Jeg har borret hull til blinklysene, og bare "lagt" pæra inni hullet foreløbig, fikk ikke tid til mer enda.
Ser at platen er tykkere enn den gamle, så pæreholderen vil ikke kunne "skrues" i festet. Noen som vet om andre pæreholdere f.eks fra Biltema som kan brukes?
Evt noen andre tips?
Jarle