Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Så denne på Miata .net, - et innlegg i den endeløse debatten om hvilken generasjon som er best:
"Driving an NC is like dating a statuesque model. Tall, well put together and sophisticated. She only eats in fine dining restaurants and always orders champagne. But over dinner you really won't find much in common with her, and when you take her down your favorite twisty road she will go but something tells you she's uncomfortable with the experience. At the end of the evening when you approach her she'll stick out her hand and say, "Thank you for a pleasant evening."
Driving an NA is like meeting a childhood friend after 15 years. You can't believe the little girl grew into a lovely woman. The same laugh you always loved, you have to admit she doesn't have the sophistication of the model. But she'll have a beer with her cheeseburger and fries and never quits laughing at all your old jokes. And when you take her down that twisty road she'll start unbuttoning her blouse and dare you to drive into that corner harder than before. At the end of the evening you won't get a handshake. She'll grab you and kiss you passionately and then put her lips close to your ears and whisper, "I want a turbo!"
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Har kjørt stock 1.6 NA, stock 1.6 NBFL og en stock NCFL 2L sport...du kjenner deg godt igjen i alle bilene. Den som ga mest "feel" med veien var uten tvil NCen, men sporten er jo litt vassere enn en stock NC...totalt sett har den jo bedre hjuloppheng (generelt på NC), lsden på sporten, vassere motor (sporten), større bremser (sporten) og langt fetere dekk mot veien (generelt NC men enda mer på sporten).
NBFLen og NAen var veldig like synes jeg. Har hørt folk som sier NA er mye mer gocart, men dette så jeg ikke så mye til...og selv om jeg nok ikke er den som verken vet mest om disse bilene eller har kjørt mest, så har jeg 30000 km på baken i en NB...så jeg har litt grunnlag for å merke de store forskjellene. Jeg har dog aldri strekt noen av dem på bane, så kanskje det er mer tydelig der.
Tuna og modifiserte biler er jo ikke vits å sammenligne. Da sammenligner man jo ikke lenger bare selve modellene.
Eg har kjørt alle 3 modeller, eg vil gjerne ha en nc. men det er pga eg er eldre og er ikke så opptatt av morro lengre, na er den beste modellen, så enkelt og greit er det jo bare, det er som en film triologi det, nr 1 er alltid best..