"Longnose" er en shortnose med fix.
Chipping av MX-5? Den var ny for meg

Moderator: Styremedlemmer
Bør ikke være noe spesielt annerledes å chippe en Mx-5 kontra alle andre biler.LoKi wrote: Chipping av MX-5? Den var ny for meg
Noe sånt du tenkte på da PetterPetterHG wrote:Når du har en begrenset mengde penger, som 40/45 høvdinger så er det åpenbart at det er et stykke opp for å få en virkelig rå bil! Uansett; det er mye fint å få for denne summen også. Det jeg ville gjort hadde vært å funnet en 90hk! Prøv å finn en som det ikke har vært skrudd eller endret så mye på! Som det er skrevet tidligere så er det mye kjøre glede i disse, og de er skjelden skrudd ihjel! Dette siste må vel være av intresse for deg, hvis du ikke har råd / muligheter til å foreta større eller flere reparasjoner. MX5 er i utgangspunktet en blir som ikke krever så mye/kostbart vedlikehold. En NA med 140HK må vel være på grensen av hva karosseri og deler tåler? Det er klart mye kan byttes ut, men sveisinger og metallet har sin begrensning.
90HK er mindre populære, og har dermed lavere pris. Det vil bety en bedre bil til deg! Bedre bil blir mindre kostnad i vedlikehold. Om et par år kan bilen selges, med mindre tap hvis du behandler den pent. Og da kan du, om ønskelig, kjøpe 1,8 eller noe slikt.
PH
Karosseri og deler tåler fint mer enn 140 hk, og å påstå at en 90-hk bil ikke er skrudd ihjel er også å skyte rimelig blindt. Lurer på hva du baserer dette på, spesielt siden "skrudd ihjel" kan bety så mye rart, også at bilen er totalrenovert.PetterHG wrote:Når du har en begrenset mengde penger, som 40/45 høvdinger så er det åpenbart at det er et stykke opp for å få en virkelig rå bil! Uansett; det er mye fint å få for denne summen også. Det jeg ville gjort hadde vært å funnet en 90hk! Prøv å finn en som det ikke har vært skrudd eller endret så mye på! Som det er skrevet tidligere så er det mye kjøre glede i disse, og de er skjelden skrudd ihjel! Dette siste må vel være av intresse for deg, hvis du ikke har råd / muligheter til å foreta større eller flere reparasjoner. MX5 er i utgangspunktet en blir som ikke krever så mye/kostbart vedlikehold. En NA med 140HK må vel være på grensen av hva karosseri og deler tåler? Det er klart mye kan byttes ut, men sveisinger og metallet har sin begrensning.
90HK er mindre populære, og har dermed lavere pris. Det vil bety en bedre bil til deg! Bedre bil blir mindre kostnad i vedlikehold. Om et par år kan bilen selges, med mindre tap hvis du behandler den pent. Og da kan du, om ønskelig, kjøpe 1,8 eller noe slikt.
PH
Jeg ser fram i mot den vakre dagen du dukker opp hjemme hos meg for å levere bagasjestativet du har lånt et halvt års tid...LoKi wrote: Skal vi se på det den veien, så kan vi si at 90-hestern er laget for europeiske gjerrigknarker, og derfor har den sannsynligvis blitt daukjørt og reparert mest hjemme i garasjen siden de ikke har penger til å sette den på verksted. Den har nok også masse parkeringsbulker som er billig fikset, fordi den lille motoren stort sett tiltrekker seg kvinnfolk og de kan ikke kjøre bil.