bnm wrote:Har hatt forskjellige biler siste 50 år,men aldri noen som det renner olje fra exosen. Sote,ja.Diskutere med noen som vet alt orker jeg ikke,
Hehe, ser den.
Men det er en fin linje mellom en bedreviter som skrur bil på egen hånd, og en som vet hva han gjør og tar vare på bilen. Så jeg vil ikke si at påstanden i seg selv er rett.
Fallhøyden er rimelig stor på begge sider av skalaen, og det er nok rimelig lotto om du treffer på en som har tatt vare på bilen på grunn av kunnskap, eller har latt profesjonelle ta vare på den grunnet uvitenhet.
På den andre siden har du tosken som har skrudd selv uten å ha peiling, og den uvitende som har latt bilen forfalle og ikke vet bedre enn å peile olje en gang i året.
Det største problemet generelt er at du alltid kjøper en bruktbil "som den står", og at du dermed er ansvarlig for å finne feil selv. Så lenge selger påberoper uvitenhet om feilene du finner etter kjøpet har funnet sted, så har du ingen sak. Inntil selger innrømmer at han har solgt bilen uten å gi informasjon rundt feil og mangler, vil du aldri vinne.
Og med tanke på merkeverksteder, så satte jeg inn Coopern i går på Bavaria fordi jeg manglet clutch, de sa det var clutchpumpa som var gåen, bytta den og satte bilen klar til henting.
Når jeg henta den hadde den fortsatt ikke clutch.
Jeg tror det egentlig sier sitt om merkeverksteder
Så lenge leve Bavaria på Økern! (BMW og Mini-forhandler)