iRacing er sykelig realistisk, men det er dyrt og det er
hardcore. Det har tilogmed en egen klagenemd du kan måtte stå til rette for om du lager krøll, ei heller er der AI-førerer (det var ikke det når jeg testa det)...så nesten alt du gjør er øve,øve,øve,øve alene. "Ekte" races foregår på bestemte tidspunkt med practice, qualifying, pre-race og race (du har free sessions og da)...det er det ultimate i bilsimulering, men det er litt det som slår det litt ihjel...det er som du går igjennom alt det kjedelige med baneløp uten å få oppleve
nok av moroa, for på slutten av dagen kjører du jo ikke en ekte bil og du er ikke et ekte løp.
Jeg testa bare iRacing minimalt, så ta mine kommentarer med en klype salt. Kult at de har fått MX-5...det gjør jo ting litt interessant!
LFS er meget laber grafikk etter dagens standard, fint lite av ekte biler og ingen ekte baner...men det har bra miljø, kjempebra statistikkredskaper og er billig. Stort pluss i boka for folk som lager kule autocross-baner. Jeg er litt biased her for LFS har jeg spillt mye...det har gitt meg noen av mine beste online spillopplevelser tør jeg si...det er ingen jeg kommer på som slår LFS på "close racing"....her kan du ligge i 20 minutter og bytte plass med likemenn nesten bumper-til-bumper uten at man toucher. Det er intenst. Stort pluss for 2-3 skjermsstøtte, så du kan lage deg din egen lille snertne rigg ganske enkelt.
rFactor er ikke så bra simulering som disse, men hadde iallefall et veldig aktivt modmiljø...så du kunne få mye spill for lite penger. Det var dog litt av problemet...community-folk var kanskje mer opptatt av modding og ha de siste tingene installert enn å lage kule løp.
GT Legends vet jeg ikke om er aktivt lenger, men jeg spillte det pågrunn av at de hadde et kjempebra miljø og de arrangerte ukentlig Lotus Cortina/Alfa GTA cup...det må man jo elske.