Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moro å se at han fikk samme rundetiden og at han plasserer bilene såpass likt i spillet som i virkeligheten
Det kan forresten hende at jeg er intressert i en liten utfordring på ringen etterhvert
Hvilken level/ game progress har du kommet til?
Hvem flere her inne er det som spiller GT5 annet enn meg og DrHolm?
Jeg kjører stort sett bare full pimpa NC RS på ringen. Er vel på level 15, er så gøy å kjøre online at karrieren blir underpri. Har kjørt 07.30 ish men ligger på ca 07.40 når jeg kjører online. Kjenner at kontrolleren er en begrensning da det er vanskelig og modulere gass og sving, noe som er et must. Jeg vil tro det går å krabbe langt ned mot 0700 med litt skillz.
..men ille hvor dårlig PS3 stikka er i forhold til XBOX? Fra å ha rimelig god kontroll i Forza så ble det merkbart vanskeligere å dosere gass og brems i GT5..
Ratt som kan støtte full bevegelse for alt av biler (dvs den bevegelse de måtte ha i de virkelige liv) er det som gjelder om du skal spille bilspill med skikkelig godfeel.
G25/G27 har 900 opp til graders utslag og har full støtte i GT5, men koster jo fort 3 laken. Et rimeligere alternativ (dog uten H-gir og clutch) er Logitech Driving Force Pro (evt Logitech Driving Force GT) som er PS3 rattet til logitech som man kan plukke opp til rett over tusenlappen...du får ikke noe rimeligere ratt med brukbart 900 grader utslag.
Det rattet er faktisk så bra at back in the day før G25en kom på markedet så hadde det en veldig høy stjerne blant LFS-spillere, og det er et godt skussmål.
Er det noe poeng med 900 grader da ? Målet er jo å kjøre raskt, ratte gjør jeg i garasjen på jobb. Hvis man skal bruke tid på slikt må det være likt for alle (online).
Neida - 900 er kun for skøy og godfeelen i grunn, det er ikke kjappere. I LFS pleide normen å være 720 på normale biler, 570/360 på sportsbiler, 270 på GT biler og openseaters. Det blir det samme som ha "manuellkasse" eller "clutch" til rattet - det gjør deg stort sett treigere i spillet.
Styr unna ratt som ikke klarer 270 dog...alt under det blir for lite....føles veldig rart når man ikke kan ratte såvidt mer enn 90 grader over. Billigratt er ofte 200. Men for all, de funker de og om man ikke gidder mer enn noen hundringser
That said, de 900 rattene jeg nevnte over er også gode kvalitetsratt når de fungerer i mindre enn 900 modus.
Jeg har Logitech G27 med 900 graders og er kjempefornøyd.
Man ratter ca like mye over med G27 rattet som man gjør i en virkelig bil når man kjører på bane.
Varierer selvfølgelig litt fra bil til bil og spill til spill, men syns det fungerer veldig bra sammen med GT5 ihvertfall.
En del spill kan man også justere hvor mange graders rattutslag man ønsker å benytte rattet til.