Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
-thomas- '91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
jallatralla wrote:Bra greier, men den snøscooter/hillclimb saken er seriøst syk!
Vet, rimelig bratt! Fin drifting der også...
-thomas- '91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
Utrolig. Lurer på hvordan den turbinen drev turboen. Turbinen i seg selv produserer jo trykk så man kunne jo nesten bare kjøre den rett i innsuget i stedet for å varme opp luften 2 ganger.
arildh wrote:Utrolig. Lurer på hvordan den turbinen drev turboen. Turbinen i seg selv produserer jo trykk så man kunne jo nesten bare kjøre den rett i innsuget i stedet for å varme opp luften 2 ganger.
enturbin brenner jo drivstoff den også, så å kjøre den rett i innsuget er nok ikke veldig heldig. tipper turboen blir drevet av eksosen fra turbinen i stedet for eksosen fra bilen. da får man jo trykk i innsug uten å legge på motstand i eksos og motor
petterbw wrote:
enturbin brenner jo drivstoff den også, så å kjøre den rett i innsuget er nok ikke veldig heldig. tipper turboen blir drevet av eksosen fra turbinen i stedet for eksosen fra bilen. da får man jo trykk i innsug uten å legge på motstand i eksos og motor
LOL, må kanskje oppdatere meg på hvordan en gassturbin fungerer ja.
Hvis den driver turboen må den ha en en slags waste gate på innsugssiden så ikke den lader 40 bar på tomgang. Ser for meg at det systemet der ikke nødvendigvis blir godkjent på EU-kontroll.