Startproblemer

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

HansBRG98
Status: Offline

Startproblemer

Post by HansBRG98 »

Noen som har har hatt service eller hatt MX-5/Miata på verksted hos Iglebæk på Ensjø?Fornøyd? :?:
Last edited by HansBRG98 on 21 Nov 2005, 08:29, edited 1 time in total.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg hadde firehjulskontroll der. Dyrt som F***
Avtalte pris på telefon til 1500,- og når de var ferdige skulle de ha 1800 pga. det var så "vanskelig" på MX-5.
Jeg ble selvsagt fly forbanna og sa at avtale var avtale og det ble 1500.
Har hatt bedre erfaring med Ullernbil på Alnabru.
Brukte de en del ifm. en 323 GT-R jeg hadde.
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

arildh wrote:Jeg hadde firehjulskontroll der. Dyrt som F***
Avtalte pris på telefon til 1500,-
Tror det var 1200 jeg betalte når jeg hadde bilen min på 4 hjulskontroll hos Mazda på Østerås(grensen mellom Oslo og Bærum) høsten 03

Forøvrig fornøyd med servicen der også!
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

Jeg hadde et aldri så lite uhell i høstes og klarte å bøye hele venstre bærebru i møtet med en fortauskant. I forbindelse med reparasjonen ble det gjort kontroll og justering av alle fire hjul. Jeg vet ikke konkret hva denne delen av jobben kostet, men det var garantert godt rimeligere en hva et mazda-verksted ville ta.

Jobben ble gjort hos Bilhjulstilling as.
St Halvards g 33
0192 Oslo
tlf 22 67 21 68

Kan anbefale han her :mrgreen:
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

mojo-91 wrote:
Jobben ble gjort hos Bilhjulstilling as.
St Halvards g 33
0192 Oslo
tlf 22 67 21 68

Kan anbefale han her :mrgreen:
De tar 960,- i følge han jeg snakket med på telefonen.
Skal montere en bøtte med polyforinger før våren så da skal de få lov til å justere litt.
alr
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 133
Joined: 20 Oct 2003, 02:00
Location: Sandvika
Status: Offline

Post by alr »

arildh wrote:Skal montere en bøtte med polyforinger før våren så da skal de få lov til å justere litt.
Skal du bytte dem det selv? Hvilket merke er det snakk om? Jeg har tenkt å bytte foringer selv i løpet av våren, men har ikke noe erfaring med å jobbe med hjuloppheng, så jeg er litt nervøs :)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

de foringene de selger på mx5 parts har funka bra i min, er endel jobb å bytte, men ikke så ille..
alr
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 133
Joined: 20 Oct 2003, 02:00
Location: Sandvika
Status: Offline

Post by alr »

Er de harde? Vil du anbefale dem til noen som skal kjøre 5-6 mil per dag på veier av varierende kvalitet?
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg kjøpte mine hos FM.
Jeg vil tro fjærer og dempere gjør værre ting for komforten enn foringer.
Alt er uansett bedre enn 9 år gamle orginalforinger.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

ok, takker for svar..MX-5 står inne hos Iglebæk nå, dag 2. Har kaldstart problemer, men når motor har normal arbeidstemp.så eksisterer ikke problemet. Den starter etter 5-8 minutter med gassen i bånn!!, med pauser..selve starter går og går, men motor tenner bare ikkeVet at jeg ikke skal gjøre det med innjeksjonsmotorer.. Har bytta plugger, bensinfilter, luftfilter..hjalp ikke. Iglebæk har nå bytta pluggledninger, så jeg håper DET er problemet. litt kinkig situasjon dette her..
Last edited by HansBRG98 on 23 Jan 2005, 17:58, edited 1 time in total.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

hehe, har du prøvd kondensfjerner ?
ECU bruker vel tempsensor for å bestemme om det er på tide å aktivere kaldstartsprogram.
Denne ligger i LMM på NA modellene. Sikkert det samme på NB.
Denne bør kunne sjekkes via OBDII interfacet på bilen din. Både om den fungerer og avlest verdi. Alle verksted bør kunne lese av OBDII koder.
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

arildh wrote:Denne ligger i LMM på NA modellene. Sikkert det samme på NB...
Og hvis LMM er gåen, så for Guds skyld ikke bli overtalt av Iglebæk til å kjøpe en ny til 15-20000 kr. Da er det bedre å bestille seg en programmerbar ECU til rundt 10000 og kvitte seg med hele LMM'en...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Joda, har prøvd kondensfjerner. Snakka med Iglebæk nå, forteller meg at de må skifte register-reim, 1 cm slerk der, skal skiftes uansett v/90000km, greit nok,men som Iglebæk sier, ingen garanti for at DET er problemet. Diagnose systemet viste ingen feilkoder...gruer meg til regninga.. :x får magesår...

edit: registerkjede=reim
Last edited by HansBRG98 on 14 Jan 2005, 14:21, edited 1 time in total.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

RegisterKJEDE ?
Du kan informere de om at MX-5 har register reim...
Man kan jo lure på hvorfor de var driver å fikler med register reima når bilen er tungstartet når den er kald..
Typisk at verkstedet gjør alt annet enn å fikse feilen.
Jeg føler med deg. Du for bruke dette som motivasjon til å mekke selv.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

:oops:
Last edited by HansBRG98 on 23 Jan 2005, 18:01, edited 1 time in total.
Post Reply