Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har planer om billige coilovers til sommeren da jeg ønsker en moderat senk (ca. 3 cm). Bilen brukes til å kjøre meg og matpakka til(og fra) jobb av og til, og ser derfor ikke behov å bruke så mye kronasjer på dette.
Hadde først tenkt å kjøpe Raceland men heller nå litt mere mot Rokkor ene og alene av den grunnen at fjærene er svarte (har svart bil og vil av forfengelighet ikke ha noe rødt som vises.. )
Etter det jeg har lest kommer det fra samme firma og eneste forskjellen er at fjærene er svart og har noe høyere springrate.
Er det noen som har erfaring med Rokkor coilovers? Eller tror det blir ukjørbart?
Om demperne er de samme, men hardere fjærer en raceland, så blir det enda dårligere å kjøre med.
Raceland er underdempet så det holder for fjærene de kjører.
Ta en titt på BC Racing f.eks, de er rimelige, og ser ut til å funke helt ok.
Er en helt annen klasse en raceland etc.
Om du uansett kun skal senke 30mm, så hadde jeg nok vurdert kyb agx/bilstein med f.eks H&R fjærer.
høydejusterbart er igrunn bortkastet på de helt billige settene.
nope-mx5 wrote:Om demperne er de samme, men hardere fjærer en raceland, så blir det enda dårligere å kjøre med.
Om du uansett kun skal senke 30mm, så hadde jeg nok vurdert kyb agx/bilstein med f.eks H&R fjærer.
-n
Nå har vel ikke du testet raceland enda.. eg har erfaring og den er helt grei å kjøre med raceland iallefall, litt mer springrate er ikke så farligt vil eg tro.. dem er litt underdempet ja, men det er vist løse dempere inni coiloversene, så det skal vera mulig å få dem byttet ut..
Man kan velge å kjøpe kyb agx eller bilstein og H&R fjører, men kommer du under 10000kr for denne pakka da, må ha nye bumpstops også, her får man en pakke med rokkor kit til 309usd.. Eg ville ha flyinmiata sin pakke, men ble for dyr for meg i denne omgang, så eg valgte ett raceland for å komme meg billig forbi eu kontrollen.. og eg kommer ikke til å gidde å stresse i første omgang med demper oppsett da dette funker helt greit..
nope-mx5 wrote:Om demperne er de samme, men hardere fjærer en raceland, så blir det enda dårligere å kjøre med.
-n
Nå har vel ikke du testet raceland enda.. eg har erfaring og den er helt grei å kjøre med raceland iallefall, litt mer springrate er ikke så farligt vil eg tro.. dem er litt underdempet ja, men det er vist løse dempere inni coiloversene, så det skal vera mulig å få dem byttet ut..
Man kan velge å kjøpe kyb agx eller bilstein og H&R fjører, men kommer du under 10000kr for denne pakka da, må ha nye bumpstops også, her får man en pakke med rokkor kit til 309usd.. Eg ville ha flyinmiata sin pakke, men ble for dyr for meg i denne omgang, så eg valgte ett raceland for å komme meg billig forbi eu kontrollen.. og eg kommer ikke til å gidde å stresse i første omgang med demper oppsett da dette funker helt greit..
Man trenger ikke prøve noe som er bevist søppel
Raceland har blitt plukket i småbiter, dynotestet etc i Usa.
Bakdemperne til Raceland hadde ikke nok demping til original-fjærene på bilen engang...
Raceland = shiny utside med 50,- generic insert som ikke er matchet mot Mx5 overhodet.
Man bør fint klare å få kyb agx og h&r fjærer til under 10.000.
Kyb AGX + H&R fjærer fra IL: 5790,- med frakt, moms etc.
Å spare mest mulig penger på en så viktig del som understell, bremser og dekk er for meg uforståelig.
Menmen, folk får gjøre som de vil. Jeg kommer aldri til å kjøre på noe jalladeler
Er heller ikke noe vits å bygge banebil, når man kjører med matpakka til jobb.. Er enig med trådstarter eg,, bilen funker bedre enn originalt, og på vestlandet der hvor dem sparer på asfalt så er disse stivt nok til å slippe bumpstops, som man ville gjort med feks eibach fjører som så mangen velger istedetfor, pluss det blir så lavt at det subber over dem verste telehivene vi er plaget med.. Hadde eg bodd nærmere så kunne du fått prøvd min bil, eg tror du ville blitt overrasket hvor bra dette mølet egentlig er tatt i betraktning av prisen.. Dem er tuv godkjent så sier dem er gode nok til den enkelte mann i gata.. Ikke får eg vannplaning, bilen henger bra på glatta og tørr asfalt, så demperne funker dem,, veigrepet er mye bedre enn eg hadde før eg satt dette på bilen..
I mitt eksempel så er bilen min verdt en 15-20k, og legge ut like mye på dempere er ikke noe eg ville i denne omgang for å få den eu ok,, Hadde man hatt en nb sport eller lignende så hadde eg jo aldri satt på raceland selv da.. da hadde eg gått for bilstein coilovers, mulig eg gjør det når eg har økt verdien på min na også..