Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja - gulrot-mash på 1-2-3, og i tilleg får jeg meg en kjøretur.... men noe særlig spin-action blir det ikke...
Kjørte opp en oppkjørsel i høst og traff en dump... og da spjæra dekket på siden (eller hivertfall sa de på statoil at de ikke kunne reparere det... er det noen andre steder jeg burde prøve? Evt noen som vet hvor jeg kan få et bra deal på ett slikt dekk?)
Skiftet til vinterdekk da det skjedde, så jeg har bare pushet problemet forran meg mot våren...
Rasmus79 wrote:Ja - gulrot-mash på 1-2-3, og i tilleg får jeg meg en kjøretur.... men noe særlig spin-action blir det ikke...
Kjørte opp en oppkjørsel i høst og traff en dump... og da spjæra dekket på siden (eller hivertfall sa de på statoil at de ikke kunne reparere det... er det noen andre steder jeg burde prøve? Evt noen som vet hvor jeg kan få et bra deal på ett slikt dekk?)
Skiftet til vinterdekk da det skjedde, så jeg har bare pushet problemet forran meg mot våren...
Oslo Dekksenter v Carl Berner/Sinsen (TraZan her på forumet) 22718240
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Noen her med lav profil som vil dele med meg hva slags dekktrykk dere kjører rundt med? Mine 225/35-17 ligger nå på 2 bar. Lurer bare på om det er riktig dekk trykk for MX5 NB.
Ellers har jeg noen stygge vinter ballong dekk med ca 185/55-15 dekk. Disse kjører jeg rundt med 2.3 bar. Hva kjører dere andre rundt på?
I henhold til boka skal det være 1,8 bar.
Det er nok fornuftig å ha noe høyere trykk for de med lavere profil enn mine 15". Får vel litt mer sikkerhetsmargin ifht. dumper og kanter etc.
Bør kanskje justere litt når det blir ekstremkaldt.
2,3 er ihvertfall alt for mye til normal kjøring. Jeg merker dårlig grep på vått og snø når det blir for høyt trykk.
På bane derimot... er en annen debatt.
Magnus
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Jeg har 185/60R14 Blizzak vinterdekk nå på sjøstjerner. Hadde 1.8 sist jeg sjekka/etterfylte.
Men nå har bilen stått en liten periode og det minus 15 ute, så det er sikkert lavere akkurat nå.
Om sommeren går det i 195/50R15 med R888 og da fyller jeg til ca. 1,9-2,0 bar da disse liker noe høyere trykk for å yte maks.
Men for mye luft så sporer de (2,2-2,3).
Er det banekjøring/autoslalom gjelder et annet regime.
Alle ovennevnte verdier er med kalde dekk (kun kjørt 500 meter til bensinstasjonen for å måle/fylle).
Magnus
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Noen som vet avstanden fra senter på navet til kanten ytterst på skermene på NA?
Tenker da hvis man holder en vater loddrett rett ned fra ytterkanten på skjermen (Hjulbuen), er det da mange cm til
navet ? (til begynnelsen av hjulboltene)
Tenkte å se etter felger til jeg skal handle bil, og vil bygge mest mulig ut mot hjulbuen uten og valse.
Hei!
Jeg er helt ny her, og har gått til innkjøp av MX for noen dager siden
Lurte på om noen kan si om det er lov med 215/40-17 og innpress 38 på disse bilene. 1990 mod 1,6L. Er det plass ? (min er senket også) Er det lov? (hva skjer hvis man blir stoppet)