Dilemma
Moderator: Styremedlemmer
-
- 2000 RPM
- Posts: 237
- Joined: 04 Jun 2009, 13:54
- Medlemsnummer: 794
- Location: Haugesund
- Status: Offline
Dilemma
Vet at dem ikke kan sammenlignes, men valget mellom NY MX-5 SE eller Bruk 2.0 Sport??
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
Re: Dilemma
2.0 sport er jo finfin da.
Synes det er litt teit at Mazda ikke kjører spesialmodellene med den skikkelige motoren iallefall som option.
Jeg hadde nok heller ikke kjøpt en helt ny mx5, men det er mest pga. verditap på ny bil.
-n
Synes det er litt teit at Mazda ikke kjører spesialmodellene med den skikkelige motoren iallefall som option.
Jeg hadde nok heller ikke kjøpt en helt ny mx5, men det er mest pga. verditap på ny bil.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Dilemma
Prismessig er dem vel ganske så like, så eg ville valgt en flett ny bil, den er litt mindre sprek, men ikke så all verden, mr hyper larsen hadde vel en test og mente en 1.8 holdt, og vil jo uansett komme litt tuning til dem etterhvert vel,, begynner å bli mangen 1,8 rundt om i europa nå..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Re: Dilemma
Jeg ville nok valgt en 2-liter.
For det første så har den det lille ekstra kicket. 1,8-literen mangler akkurat det lille ekstra - spesielt når det svinger mye i oppoverbakke.
Den andre tingen er at en ny bil alltid vil ha høyere verditap enn en pent brukt.
For det første så har den det lille ekstra kicket. 1,8-literen mangler akkurat det lille ekstra - spesielt når det svinger mye i oppoverbakke.
Den andre tingen er at en ny bil alltid vil ha høyere verditap enn en pent brukt.
'98 MX-5 1,6
-
- 2000 RPM
- Posts: 237
- Joined: 04 Jun 2009, 13:54
- Medlemsnummer: 794
- Location: Haugesund
- Status: Offline
Re: Dilemma
Verditap er det altid
Kjøper man ny bør man beholden den noen år så blir ikke verditapet så volsomt, Synes MX-5 holder seg bra i pris i forhold til andre biler.
BMW Z3 kostet nok en del mer en MX-5 gjorde i 96-97 men i dag selges dem for omtrent samme pris

BMW Z3 kostet nok en del mer en MX-5 gjorde i 96-97 men i dag selges dem for omtrent samme pris

Joda MazdaSpeed hadde jp vært å fåretrekke, men det er liksom ikke så mange av dem tilsalgs i Norge, er heller ikke så mange som er intrisert i å hente hjem en sånn heller
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
Re: Dilemma
Er en entusiasteid som er til salgs nå, om du følger linken Petter linka tilErnst wrote:Verditap er det altidKjøper man ny bør man beholden den noen år så blir ikke verditapet så volsomt, Synes MX-5 holder seg bra i pris i forhold til andre biler.
BMW Z3 kostet nok en del mer en MX-5 gjorde i 96-97 men i dag selges dem for omtrent samme pris![]()
Joda MazdaSpeed hadde jp vært å fåretrekke, men det er liksom ikke så mange av dem tilsalgs i Norge, er heller ikke så mange som er intrisert i å hente hjem en sånn heller

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
-
- 2000 RPM
- Posts: 237
- Joined: 04 Jun 2009, 13:54
- Medlemsnummer: 794
- Location: Haugesund
- Status: Offline
Re: Dilemma
Synes det er litt rart at det ikke er Noen som er villig til å hente hjem noen MX-5 til Norge... Hverken fra Tyskland eller USAnope-mx5 wrote:
Er en entusiasteid som er til salgs nå, om du følger linken Petter linka til
-n
Ikke alle føler at dem kan nok til å hente hjem biler selv.
Hadde man dratt til en selger med Ønske om Audi eller BMW hadde man fått hjelp med en gang...
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Dilemma
Det er ikke så mange nei, men jeg med flere har tatt inn MX-5 via Autotuning nedi Råde. Det er primært ei Porsche-sjappe, men de har/hadde to karer som satt i en (skamme)krok og tok seg av andre merker. Jeg tror våren 2006 - da jeg kjøpte min - så hadde de akkurat henta 3 (?) 10AEer.Ernst wrote:Synes det er litt rart at det ikke er Noen som er villig til å hente hjem noen MX-5 til Norge... Hverken fra Tyskland eller USAnope-mx5 wrote:
Er en entusiasteid som er til salgs nå, om du følger linken Petter linka til
-n
Ikke alle føler at dem kan nok til å hente hjem biler selv.
Hadde man dratt til en selger med Ønske om Audi eller BMW hadde man fått hjelp med en gang...
De hadde en egen "agent" i Sveits som snuste opp MX-5. I den grad min er representativ/noen målestokk så er det ingenting å si å kvaliteten på bilene de tar inn.
Å sette bort en slik importjobb er en påkost på oppunder 10 lapper. Pluss-minus. Det hadde jeg lett gjort om igjen, kontra å skulle reist ned selv med alt styret det kan medføre.
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Dilemma
Hvor mange har du spurt?Ernst wrote: Synes det er litt rart at det ikke er Noen som er villig til å hente hjem noen MX-5 til Norge... Hverken fra Tyskland eller USA
Ikke alle føler at dem kan nok til å hente hjem biler selv.
Hadde man dratt til en selger med Ønske om Audi eller BMW hadde man fått hjelp med en gang...
(dessuten er det bedre at de sier nei hvis de ikke føler seg trygge nok på disse bilene til å hjelpe enn å bare si ja til alt og så ikke ha peiling når de først skal gjøre det)
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: Dilemma
Jeg har tatt hjem to stk, NA og NB, fra Sveits privat, så det er nok fler enn du tror.
Siste jeg vet om er Fred og hans 10th an.
Siste jeg vet om er Fred og hans 10th an.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
-
- 2000 RPM
- Posts: 237
- Joined: 04 Jun 2009, 13:54
- Medlemsnummer: 794
- Location: Haugesund
- Status: Offline
Re: Dilemma
Akkurat det jeg mener... Man må gjøre det selvPelle wrote:Jeg har tatt hjem to stk, NA og NB, fra Sveits privat, så det er nok fler enn du tror.
Siste jeg vet om er Fred og hans 10th an.
Er mange her i distriktet som lever av bruktimport, så dem burte jo ha peilingbiXen wrote:[
Hvor mange har du spurt?
(dessuten er det bedre at de sier nei hvis de ikke føler seg trygge nok på disse bilene til å hjelpe enn å bare si ja til alt og så ikke ha peiling når de først skal gjøre det)

Har spurt et par, men kjøpte NY i stedenfor, så kan dem bare gå glippe av pengene

x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
Re: Dilemma
Autotuning i Råde har et datterselskap som heter Autotuning Import. De tar nok slike oppdrag...
Jeg ville nok valgt en brukt 2.0 Sport framfor en ny 1.8. Det kryr av 1.8 i Norge nå, mens sport ser man lite av. Alle disse kvasi special edition-utgavene vil nok synke mye mer i verdi enn en brukt sport. Se f.eks på den røde NA 1.8 som ble solgt på finn forrige uke - eneste 1.8 NA til salgs i hele vinter - som ble solgt til tross for høyere pris og rødfargen (som ikke alle liker).
Dog, hvis vi ser det i et større perspektiv er det ekstremt lite verditap på MX5 uansett modell. Man taper maksimum 250k på 15 år, og det er nesten det samme som noen biler taper seg årlig.
Jeg ville nok valgt en brukt 2.0 Sport framfor en ny 1.8. Det kryr av 1.8 i Norge nå, mens sport ser man lite av. Alle disse kvasi special edition-utgavene vil nok synke mye mer i verdi enn en brukt sport. Se f.eks på den røde NA 1.8 som ble solgt på finn forrige uke - eneste 1.8 NA til salgs i hele vinter - som ble solgt til tross for høyere pris og rødfargen (som ikke alle liker).
Dog, hvis vi ser det i et større perspektiv er det ekstremt lite verditap på MX5 uansett modell. Man taper maksimum 250k på 15 år, og det er nesten det samme som noen biler taper seg årlig.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Re: Dilemma
som sagt over, spesialversjonene til mazda, er direkte kjipe.. en brukt 2.0 sport må da gi mye mer morro for penga, og noen andre har tatt første smellen på verditap.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''