Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tittet gjennom vedtektene for noe helt annet og fant dette:
§5 Klubbens øverste myndighet er årsmøtet. Ordinært årsmøte avholdes ved sesongstart hver vår og innkalles skriftlig med 1 mnd. varsel. Ekstraordinært årsmøte kan innkalles med 1 mnd. varsel når styret finner det nødvendig eller når minst 10% av klubbens medlemmer skriftlig krever det.
Å avholde årsmøtet under sommerturen er faktisk i strid med klubbens egne vedtekter!
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Hvordan får du det til å bli i strid med vedtektene?
Sesongstart er jo et definisjonsspørsmål.
Mange har sesong hele året, andre begynner rundt st.Hans.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Men er det ikke litt kjipt for alle de som ikke kan delta på årsturen?
Det er det største arrangementet for klubben, men det er likevel mange som ikke kan delta.
Man ender opp med å miste begge deler, noe som kanskje kan slå ut litt feil.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Sommerturen er vel det eneste som drar mange medlemmer med viss spredning i landet. Har man møtet "midt i landet" utenom sommerturen risikerer man at bare 10 stk kan komme. Har man det i Oslo/Bergen/Trondheim utenom årsmøtet risikerer man nok det samme antallet med vekt kun på et område sine interesser.
Det er bare min mening om den saken, men jeg synes det er logikk i det.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:Sommerturen er vel det eneste som drar mange medlemmer med viss spredning i landet. Har man møtet "midt i landet" utenom sommerturen risikerer man at bare 10 stk kan komme. Har man det i Oslo/Bergen/Trondheim utenom årsmøtet risikerer man nok det samme antallet med vekt kun på et område sine interesser.
Det er bare min mening om den saken, men jeg synes det er logikk i det.
Enig med du
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
Dette er ikke lett nei. Jeg mente ikke at man skulle slutte med det. Det var mer en kurositet at det sto slik i vedtektene...
Sesongen starter da ikke St. Hans
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Enig i at det bør være på sommerturen, såfremt det resulterer i at en god jevn spredning fra hele landet deltar..
(ta gjerne møtet helt i begynnelsen, så ikke en stor gruppe detter inn mot slutten for å kuppe hele driten)
EspenAndre wrote:Enig i at det bør være på sommerturen, såfremt det resulterer i at en god jevn spredning fra hele landet deltar..
(ta gjerne møtet helt i begynnelsen, så ikke en stor gruppe detter inn mot slutten for å kuppe hele driten)
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
EspenAndre wrote:Enig i at det bør være på sommerturen, såfremt det resulterer i at en god jevn spredning fra hele landet deltar..
Uansett hvordan dette løses, så vil det være noen som ikke kan være med - men da er det åpning i vedtektene, så vidt jeg vet, for å både sende med fullmakter med dem som deltar, og som kanskje har et geografisk utgangspunkt for turen som samsvarer med den som ikke kan delta - og dermed får man gitt sin stemme likevel... (puuh - ser man kanskje skulle vært politiker...)
Synes det er en fin ting at årsmøtet tas på sommerturen.
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
Har vel "på en måte" fint lite å bety når det skjer på turen. Hvis noen vil få med alle vennene sine for å kjøpe MX-5, bli betalende medlemmer og så kjøre til Lofoten for å ta over MX-5 klubben så er det demokrati på høyt plan
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black