Kjørte motoren hardt på kald motor her i går. (seint ute til et møte).
Ved første lyskryss begynte motoren å fjuske. Vibrasjoner, og dårlig reaksjon ved akselerasjon ved lavt turtall. Ved høyt turtall gikk den greit igjen, og gikk fint resten av dagen langs hele registeret.
På kvelden, da jeg kom hjem, lot jeg motoren gå på tomgang en stund, for å se om vibrasjonen kom tilbake. Det gjorde de. Virker som symptomene kommer sporadisk, men et par ganger i løpet av et minutt. Turtallet er helt upåvirket, selv om motoren vibrerer..
Var ute i motorrommet for å sjekke og lot merke til at den ene pluggledningen satt løst.(pluggledning 4: se bilde) Jeg satt den på plass, men symptomet fortsatte. Kan dette tyde på dårlige pluggledninger? Byttet til blå magnecore i november 2008.
2 år skal da ikke ta livet av pluggkabler, eller?
Kjører dog smallnose som hadde seriøse problemer i fjor, og gjennomgikk locktitereperasjon i våres. Men motoren går som sagt som normalt ved kjøring, så ser ikke helt at noe skal ha gått galt "der nede"

Ikke at det bør ha noen betydning, men ;
Av annet snusk kan jeg nevne at jeg for en uke siden klarte å helle en halvliter mineralolje 10/40 på motoren

I tillegg har jeg på tom tank, klart å hell på 20 liter "ren" bensin fra bensintanken som hører til båten min. (godt mulig det var en del kondens oppi den tanken....)
Har vel egentlig muligheten til å feilsøke dette selv, men er for tiden bortreist, og klarer liksom ikke sove på natta og håper noen av dere kan fortelle meg at alt er i orden ..ha ha..

http://photos-e.ak.fbcdn.net/photos-ak- ... 6_8200.jpg