Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har da fått konstatert at kjørelys skjemaet for Miata ikke er riktig for MX-5. Takk Erik!
Skal montere små "spotter" (egentlig kurve/tåkelys) i hjørnene på kjeften.
Er det noen her som har koblingsskjema enten for å bruke disse som automatiske kjørelys
eller
for å koble dem som kurve/tåkelys som kan slås på via bryter når parklys er på OG som automatisk går av hvis jeg setter på nær eller fjernlys.
Er klar over at der er mange meninger om reglene for bruk av kurve/tåkelys, er ikke interessert i noen diskusjon om regelverket er dumt eller ikke, er kun ute etter koblingsskjema.
Knut
2006 Volvo C70 2.4i 170 hk
2005 VW Transporter T5 Doka 1,9 TDI 145 hk
2004 Volvo V70 2,4 D5 210 hk
Altfor mange 60-talls Øglænd-sykler
X 2002 NBFL 1,6 "Rødhette"
X 1996 NA 1,6 "Lille Rø"
X Diverse bruksveteraner
X masse forskjelligeCitroen
Anbefaler deg å legge opp med en bryter + et relè på parklys.
Grøftelys skal være koblet opp med egen bryter, da i henhold til regelverket, og for at de skal fungere når det er behov for det (enten ved dårlig sikt, eller ved bruk som kjørelys sammen med parklys) så må de være koblet over parklysene.
De jeg møter som kjører med grøftelys sammen med nærlys om ikke forholdene krever det, får 2 stk Xenon lys i trynet.
Flott om du ikke blir en av dem
Edit:
Grunnen til at jeg sier dette, er at man ikke skal undervurdere effekten av slike lys i ekstremt dårlig sikt. Jeg har selv hatt behov for disse lysene, og de er faktisk en nødvendighet om vær og føre er for dårlig.
De er der for at man skal se 5 meter foran bilen, for å kunne observere hvor veien går når man ikke ser noe. De har ingen effekt ut over det, bortsett fra å blende møtende biler på grunn av spredningen av lyset.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Har både bryter og releer. De skal kunne slås på med egen bryter når parklyset er på ja, men også automatisk gå av når jeg bruker nær- eller fjernlys, det er det jeg ønsker koblingsskjema til.
Er enig med deg mht bruken av nærlys og grøftelys sammen. Hadde en bak meg over Sandesundbroa med den kombinasjonen for noen år siden, blinket da med tåkebaklyset.
DA ble det månelyst gitt, jeg så nesten til Halden, fyren hadde 4 stoore tusenmetre også...
Knut
2006 Volvo C70 2.4i 170 hk
2005 VW Transporter T5 Doka 1,9 TDI 145 hk
2004 Volvo V70 2,4 D5 210 hk
Altfor mange 60-talls Øglænd-sykler
X 2002 NBFL 1,6 "Rødhette"
X 1996 NA 1,6 "Lille Rø"
X Diverse bruksveteraner
X masse forskjelligeCitroen
Slike mennesker skulle vært bukspretta. Har lenge vurdert å sette en tusenmetring i bakruta, slik at jeg får tatt dem.
Jeg trenger ikke se i lysene dems, men de må se på tusenmetringen min
Ikke gjør så de kobles ut ved nærlys, da får du ikke brukt dem når du faktisk trenger dem.
Skulle jeg gjort det nå, så hadde jeg lagt inn et relè og en trykkbryter uten minne, som gjør at de er default AV hver gang jeg starter bilen. Man kan dermed ikke ha dem stående på ved en forglemmelse, og må faktisk slå dem på hver gang man skal bruke dem.
Er sikkert en rakettforsker her inne som vet hvilket relè som trengs.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
LoKi wrote:Anbefaler deg å legge opp med en bryter + et relè på parklys.
Grøftelys skal være koblet opp med egen bryter, da i henhold til regelverket, og for at de skal fungere når det er behov for det (enten ved dårlig sikt, eller ved bruk som kjørelys sammen med parklys) så må de være koblet over parklysene.
De jeg møter som kjører med grøftelys sammen med nærlys om ikke forholdene krever det, får 2 stk Xenon lys i trynet.
Flott om du ikke blir en av dem
Edit:
Grunnen til at jeg sier dette, er at man ikke skal undervurdere effekten av slike lys i ekstremt dårlig sikt. Jeg har selv hatt behov for disse lysene, og de er faktisk en nødvendighet om vær og føre er for dårlig.
De er der for at man skal se 5 meter foran bilen, for å kunne observere hvor veien går når man ikke ser noe. De har ingen effekt ut over det, bortsett fra å blende møtende biler på grunn av spredningen av lyset.
Har du xenon i langlysa dine da, har audien din dette originalt da.. Vanligvis så er det jo kun nærlys så har xenons på litt eldre biler..