Veldig bra medlemsmøte i veldig bra lokaler!
+1 til Erik for et møte det skal bli vanskelig å toppe.....
Jeg oppfatter at stikkordet for debatten i siste del av møtet om trimming (smått og stort) er fortsatt dokumentasjon dokumentasjon dokumentasjon.
Jeg oppfattet også status ift Mazda i Norge som at de ikke gir ut noe dokumentasjon på for eksempel likheten mellom min 90 hk 1996 NA og 130 hk leverte 1,8 l 1996 NA, men velger å stå klart og tydelig på at dette er to HEEELT forskjellige biler....
Så dersom jeg skulle ønske å gjøre noe med dreiemomentet

, så må jeg skaffe dokumentasjon fra leverandøren av ""dingsen"" som jeg kan legge fram for Vegvesenet som viser at denne dingsen er godkjent til akkurat denne bilen, samt at dingsen er montert av godkjent verksted, samt at avgassene fra utløpet av eksosen med dingsen montert fortsatt er OK.......$$$$$$
Jeg oppfatter kanskje at vi må jobbe litt for å kartlegge mulige kilder til dokumentasjon, men tror også at vi faktisk kan påvirke leverandørene av "dingser" slik at de får TÜV godkjent godsakene sine, og at det isåfall er greiest å lete etter greier som er godkjent innenfor EU/EØS området.....men så gjenstår i så fall fortsatt montering av godkjent verksted OG avgasskontroll (

)
Men dette er altså ikke noe forsøk på fasit, bare en oppfatning.