R-package konvertering
Siden Rudolf er så sprek, så har han gjort seg fortjent til litt oppgraderinger synes jeg.
Eibach/Koni kombinasjonen har jo vært i bruk til mye rart de (og i følge noen så er de helt ubrukelige ...

).
Men jeg har jo mye rart liggende i kriker og kroker, så hvorfor ikke sette på et low-mileage R-package sett som jeg plukket av Beverly.
(hun fikk jo nye revalved Bilstein coilovers fra FCM).
Så de gamle "sliterne" ble erstattet med nesten "nye" Bilstein med R-package fjærer.
Eibach/Koni nederst, Bilstein med R-package fjærer øverst:
Som man ser så er forholdet mellom lengden på fjører og dempere veldig like når de er sammenmontert.
Rudolf har blitt oppgradert (co-mekaniker virker optimistisk ...):
I kampens hete ble det oppdaget en bolt som var sveist fast i forstillinga
Det gjorde at San Diego metoden måtte fravikes og vi (Agility og jeg) rakk ikke onsdagstreffet ......
Men etter fire timer, så var oppgraderingen ferdig.
Som forventet, så ble Rudolf endel høyere ja.
Ca. 4 centimeter opp i lufta, tipper jeg.
Planen nå er å eksprimentere med coil-over "hylser" slik at høyden blir justerbar (hjemmelaget FCM).
Jobben ble avsluttet med litt fotografering av Eibach sammenlignet med original-fjører (ikke R-package).
Til venstre; originale fremfjører, Eibach fremfjører.
Til høyre; originale bakfjører, Eibach bakfjører.
Forskjellen på lengden av ubelastede fjører en stor.
Nå skal det bli moro å prøve hvordan den gamle Rudolf Ræser takler ordentlig R-package oppsett.
Han har allerede arvet R-package krengestaget fra Beverly.
Erik