Kontakt på servopumpe
Moderator: Styremedlemmer
- OleK
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 865
- Status: Offline
Kontakt på servopumpe
Holder på å forberede å sette inn servostyring i min bil, og i den forbindelse har jeg funnet at det er en kontakt for tilkobling av en kabel på undersiden av servopumpa. Kan ikke finne en "ledig" kabel i bilen som passer til dette. Noen som vet hva denne har for funksjon, og om den er viktig? Eventuellt hvor skal kabelen komme fra?
mvh Ole
91 Miata Mariner Blue Bignose 1.6
- Miatapowers
- 7200 RPM
Re: Kontakt på servopumpe
Er en liten tapp oppå pumpen.. den går til ecu og sender signal at tomgangen skal øke litt ved ratting.. er ikke ett must.. men skal nok ligge der i motorrommet en plass..
Eg ville tippet den låg i området rundt dysene..
Eg ville tippet den låg i området rundt dysene..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
-
denne er ikke koblet til på min. hender den skriker litt når man ratter på tomgang, men ikke noe stort problem.
men jeg har link ecu så det er mulig denne hjelper

- OleK
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 865
Da får jeg lete på nytt etter denne ledningen, eventuelt høre om jeg får titte under panseret på noen annens mx5
mvh Ole
- Miatapowers
- 7200 RPM
Din er ikke koblet på nett pga link ecu,, linken bruker den kablen til ett annet signal.. Eg kjørte i flere mnd uten denne på original ecu, eg klarte å slite av pluggen, og kan ikke huske det var så mye så skjedde igrunn før og etter eg fikset dette.. Men er ganske sikker på at den pluggen skal ligge en plass i motorrommet, gjorde det iallefall på mine 3 323 bg mazda eg bygget om igjennom tidene, der låg den gjemt rundt dyseområdet, og om eg ikke husker feil nå, så går den via det samme kable nettet på miataen også, men det kan man jo titte på en dag om det er noe interesse for det..petterbw wrote:denne er ikke koblet til på min. hender den skriker litt når man ratter på tomgang, men ikke noe stort problem.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH