I frustrasjon på å få bilen til å gå helt 100% så går tankene i retning ny hjerne i form at datasprut for å få kontrollert alt selv slik at jeg slipper å rassere motoren pga dårlige innstillingsmuligheter.
Hva trenger jeg? - Skal fjerne AFM! Ønsker også å ha mulighet til å justere slik at jeg har bortimot full kontroll på alt som skjer i motoren.
MS-PNP - kit til 90-93mod MX5
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-154.html
IAT sensor kit for fjerning av AFM
http://www.diyautotune.com/catalog/mspn ... p-155.html
Hva mer?:)
Har fra før Innovate LC-1 kit som jeg tenker å bruke opp mot datasprutet.
Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
Moderator: Styremedlemmer
Re: Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
Og en ting til - Om denne 1.6literen skulle gå "åt skogen", kan jeg da bruke dette kitet på en 1.8liters motor? Eller må jeg bygge om alt da?
Re: Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
Trenger ikke mer enn det som jeg vet om, er det jeg bruker 
Tar ut en sikring, kobler til MS'en og AIT, og så er det bare å starte bilen.

Tar ut en sikring, kobler til MS'en og AIT, og så er det bare å starte bilen.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Re: Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
Regner med jeg kan bruke org dyser litt til , hvertfall frem til jeg skal ha mer effekt ut av den kompressoren?
Re: Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
Du kan vel ikke dra ut mer enn 140-150 rwhp med stock dyser om jeg ikke husker feil. Er vel det man klarer å klemme ut av et GReddy-kit.
Bare vær veeeeeeeeeeeeeldig forsiktig når du mapper, siden du fort kan havne litt for lean under belastning, og vi vet alle hvordan det går.
Ikke øk trykket før du har mappet for trykket du har, slik at du vet hvordan du ligger i forhold til dysene. Du driter deg bare ut en gang
Bare vær veeeeeeeeeeeeeldig forsiktig når du mapper, siden du fort kan havne litt for lean under belastning, og vi vet alle hvordan det går.
Ikke øk trykket før du har mappet for trykket du har, slik at du vet hvordan du ligger i forhold til dysene. Du driter deg bare ut en gang

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Re: Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
Men en kompressor med ca 0.3bar ladetrykk klarer vel neppe noe mer enn 140-150rwhp uansett tenker jeg..

- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
En stk walbro 255 og litt økning av bensintrykket,. så skal du fint kunne bruke original dysene en stund til. eg hadde fin air fuel verdier med original dyser og link ecu når eg hadde original supercharger oppsett. men dyty cycle var på grenselandet da (70-80prosent). men om du kun skal ha det slik så funker det nok en lang stund,.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Re: Skal bestille meg MS- PNP datasprut - hjelp!
Jeg ville sett på DIYPnP siden den er basert på MS2 kontra MS1 på standard mspnp. Mulig det går å oppgradere mspnp ved bare å bytte CPU, men det må du nesten spørre f.eks banzaibaggen om..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson