Softop glassruta knust!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Trond
500 RPM
500 RPM
Posts: 56
Joined: 24 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 35
Location: Oslo
Status: Offline

Softop glassruta knust!

Post by Trond »

Her er gode råd dyre :-)

Er så å si ferdig med MX-5en skulle få satt på ny softtop i dag, men glassruta er knust! Siden det er 7 uker siden jeg mottok den, vil forståelig nok ikke befrakter stå ansvarlig. Burde selvsagt ha sjekket med en gang. Men, forpakningen så hel og pen ut, ville derfor ikke åpne den siden jeg skulle lagre den relativt lenge.

Så hva kan jeg gjøre med den softopen jeg har, vil jo gjerne bli ferdig til helgen. Alle råd taes mot med stor takk...
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by KnutH »

Det skader jo ikke å prøve å ringe et bilglassverksted, det verste svaret du kan få er jo at de ikke kan gjøre noe med det. :)
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
User avatar
Trond
500 RPM
500 RPM
Posts: 56
Joined: 24 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 35
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by Trond »

Takker, tar med softtopen til et bilglass firma. De kan vist nok få laget et glass til den. Men, det blir ikke med varmetråder, og de er usikre på hvordan de evt kan få festet det. Så vi får se om dette er en god løsning.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by nope-mx5 »

Send mail til de du bestilte den fra, kanskje de er greie og ordner opp.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Trond
500 RPM
500 RPM
Posts: 56
Joined: 24 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 35
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by Trond »

har sendt mail men, det er 7 uker siden de sendte varen til meg og kan forstålig nok ikke stå ansvarlig lengre... Fin lære penge til neste gang, sjekk alt grundig. Mistenker at den har blitt knust på lageret deres, og ikke under frakt. For alt var pakket meget godt på en pall, uten noen ytre skader...
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by Pelle »

Vil tro at å få et bilglassfirma til å mekke noe fort blir dyrere enn ny top, og mye dårligere.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by TurboLag »

blir som jeg sa via Sverre, det er lite trolig at det blir bra om du bare skal bytte ruta. Og med lav dollar sånn som nå, så er ikke ny softtop veldig dyrt :) Bare pass på at du også har ny rainrail og tension cables :) Anbefaler tension cables fra cabrioworld og rainrail fra duetto motors, da duetto har en rail som ikke morkner..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3052
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by Stalfa »

Hva med en vanlig glassmester. Har inntrykk at de er billigere enn bilglass firmaer.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by 2re »

Stalfa wrote:Hva med en vanlig glassmester. Har inntrykk at de er billigere enn bilglass firmaer.
Not.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by nope-mx5 »

TurboLag wrote:blir som jeg sa via Sverre, det er lite trolig at det blir bra om du bare skal bytte ruta. Og med lav dollar sånn som nå, så er ikke ny softtop veldig dyrt :) Bare pass på at du også har ny rainrail og tension cables :) Anbefaler tension cables fra cabrioworld og rainrail fra duetto motors, da duetto har en rail som ikke morkner..
Har du bytta tension wires (og fjærer) på en bil som softtoppen er montert på?
Mine har røket på begge sider, og har nå 2 wire + fjærer på hylla :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by Miatapowers »

Trond wrote:Her er gode råd dyre :-)

Er så å si ferdig med MX-5en skulle få satt på ny softtop i dag, men glassruta er knust! Siden det er 7 uker siden jeg mottok den, vil forståelig nok ikke befrakter stå ansvarlig. Burde selvsagt ha sjekket med en gang. Men, forpakningen så hel og pen ut, ville derfor ikke åpne den siden jeg skulle lagre den relativt lenge.

Så hva kan jeg gjøre med den softopen jeg har, vil jo gjerne bli ferdig til helgen. Alle råd taes mot med stor takk...
Hadde mye det samme som deg. eg kjòpte en cab ifra cabrioworld,. monterte den pà,, var fint vàr lenge, sà kom regnet og kalesja lakk som en te sil,.. tok bilder og sendte til cabrioworld, dem vurderte det i ett par dager. sà fikk eg pakkespor pà ny.. solgte den nye, og kjòpte en tube med silicon., :D
Sà har du kjòpt av ett seriòst firma. sà er det mulighet for en ordning.. Forklar bare at det har tatt litt tid pga àrsaken din til at du utsatte monteringen,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by TurboLag »

nope-mx5 wrote:
TurboLag wrote:blir som jeg sa via Sverre, det er lite trolig at det blir bra om du bare skal bytte ruta. Og med lav dollar sånn som nå, så er ikke ny softtop veldig dyrt :) Bare pass på at du også har ny rainrail og tension cables :) Anbefaler tension cables fra cabrioworld og rainrail fra duetto motors, da duetto har en rail som ikke morkner..
Har du bytta tension wires (og fjærer) på en bil som softtoppen er montert på?
Mine har røket på begge sider, og har nå 2 wire + fjærer på hylla :)

-n
jupp! ikke veldig vanskelig igrunn det :p Bruker ta det litt annerledes enn den howto'en du posta, men det får så være :p
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
Trond
500 RPM
500 RPM
Posts: 56
Joined: 24 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 35
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Softop glassruta knust!

Post by Trond »

Ente litt slutt opp med å kjøpe ny, fra MX5parts (håper disse er OK). Da det haster med å få kalesjen, vil gjerne få kjørt litt. Kjøpte denne gangen med plastvindu :lol: Raintail ser veldig bra ut så jeg har ikke kjøpt ny. Tension cables er kjøpt inn.
Post Reply