Har noen simulert narrowband lambdaen med sin LC-1? Hvilke innstillinger kjører dere opp i LM programmer for å få bilen til å gå tilnærmet org?
Driver å fikler litt med denne LC-1 bredband systemet igjen for å se om jeg får det til å fungere helt 100%, og da er jeg ute etter riktige tall for å få programmert inn data som det skal:)
Er ikke så lenge til jeg får meg datasprut i posten, men inntil da vil jeg ha en bil som går som den skal.
Simulere NB med Innovate LC-1
Moderator: Styremedlemmer
Re: Simulere NB med Innovate LC-1
2 av ledningene skal være forprogrammert til linjær 0-1v (NBO2). Det står i doc.
De fleste WB er ikke nøyaktige under 1500 rpm så det beste er å ha en av hver og en motorstyring som bruker nb for idle og wb for >1500 rpm.
De fleste WB er ikke nøyaktige under 1500 rpm så det beste er å ha en av hver og en motorstyring som bruker nb for idle og wb for >1500 rpm.
Gjelder dette også ved datasprut? Eller holder det med bare wb da?
Jeg har en smalbåndslambda i bilen, og den bruker jeg til en ting: Å tette hølet i downpipen til smalbåndslambdaen!
Bruker ikke slik dritt når man har datasprut, den er alt for unøyaktig.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Dette gjelder alt. NBO2 er veldig bra på det den skal være bra på. Dvs. å vise nøyaktig blandingsforhold mellom 14.0 og 15.5 rundt idle og cruise. Den er ikke bra på fete blandinger, høy temp og mye eksos = ikke egnet for WOT tuning. Det er vanlig at feks. autotuning trer i kraft >1500 rpm ( Link, Hydra og Adaptronic) nettop pga. av upresise verdier fra WBO2. Hvis man driter i avgass og blandingsforholdet på 900 rpm så er det selvsagt ikke nødvendig med noen NBO2 sensor uansett.
Jeg vet ikke om noen sprut som switcher til NBO2 under noen forhold. Både Adaptronic og Hydra viser verdiene for begge da det uansett er vanlig å tune idle og <1500 rpm for hånd basert på verdiene man logger.
På orginal bil går det fint å bruke simulert NBO2 da mesteparten av kjøringen er Open loop foruten idle (basert på hvordan min NA fungerte den uka jeg ikke hadde noen sensor på).
Jeg vet ikke om noen sprut som switcher til NBO2 under noen forhold. Både Adaptronic og Hydra viser verdiene for begge da det uansett er vanlig å tune idle og <1500 rpm for hånd basert på verdiene man logger.
På orginal bil går det fint å bruke simulert NBO2 da mesteparten av kjøringen er Open loop foruten idle (basert på hvordan min NA fungerte den uka jeg ikke hadde noen sensor på).
Det skal sies at dette er med MSPNP.LoKi wrote:Jeg har en smalbåndslambda i bilen, og den bruker jeg til en ting: Å tette hølet i downpipen til smalbåndslambdaen!
Som Arild sier, så tar ikke datasprutet hensyn til hva NB02 forteller uansett, og den er dermed overflødig.
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Klart den tar hensyn til det. De fleste sprut kan velge hvilken sensor den skal bruke men sjelden en kombinasjon av begge.
-Pirk
-Pirk
..jeg uttaler meg jo så klart under den forutsetning at WB er i bruk.
Om noen har innvendinger for å bruke begge, så er jeg lutter øre
(Å kjøre LC-1 som NB med datasprut er vel litt som å kjøre Lamborghini med kjerrehjul)
Om noen har innvendinger for å bruke begge, så er jeg lutter øre

(Å kjøre LC-1 som NB med datasprut er vel litt som å kjøre Lamborghini med kjerrehjul)
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.