Sort Porsche 914 i Oslo
Moderator: Styremedlemmer
Sort Porsche 914 i Oslo
Lå side ved side med en 914 i dag, og den var GUDELIG feit.
Sort, og rallystuka av en annen verden, og en fantastisk lyd.
Noen som har sett denne før, og kanskje kjenner til den/eieren?
Ble en thumbs up og et smil mellom oss, og slik spirit liker jeg
Det nærmeste jeg kommer av bilder på nettet er denne, selv om den er ganske langt unna.
Sort, og rallystuka av en annen verden, og en fantastisk lyd.
Noen som har sett denne før, og kanskje kjenner til den/eieren?
Ble en thumbs up og et smil mellom oss, og slik spirit liker jeg
Det nærmeste jeg kommer av bilder på nettet er denne, selv om den er ganske langt unna.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Dette er bilporr ja.
Når kom de der? (årstall)
Når kom de der? (årstall)
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
70-tallet. Vi snakker 1.7-liters motor med 80 hester som høres ut som en V6 med 300
Det var SMOOOTH lyd i kjerra.
Det var SMOOOTH lyd i kjerra.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Går en brei en på kolbotn/oppegård. men sist jeg så den var den ikke rally stuka...
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3033
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
1970-76. Det finnes en 914/6 med 2.0l boksersekser fra en eldre 911 på 110 hk også. Kanskje det var en slik en?LoKi wrote:70-tallet. Vi snakker 1.7-liters motor med 80 hester som høres ut som en V6 med 300
Det var SMOOOTH lyd i kjerra.
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Det kan hende. Den var som bil-versjonen av en Harley
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Bare jeg som har den sykdommen om at alt rått fra Porsche må være 911 da?
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Den sykdommen har jeg absolutt ikke. Mine favoritter i sortert rekkefølge er 968, 951, Cayman og 944.biXen wrote:Bare jeg som har den sykdommen om at alt rått fra Porsche må være 911 da?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Hvis den er blut orange så er det nok denne.
Sort , så er det nok en annen i Porsche-club sin, husker ikke i farten navnet.
Regner med den du så er en 914/6 replica.
Sjekk denne linken, og gjerne navnet Knut Tore Sylte.
http://www.vg.no/protokoll/?pid=78&fylke=15&kommune=
Nåværende eier : Frode Flage Eriksen :
Denne er veldig kjent i Porsche-club/Porsche-miljøet.
Står en 911 motor i den, husker ikke om det er en 3,2 eller 3,6, uansett nok på en 914 som ikke veier mye i utgangspunktet.
Hører også med til historien at da disse begynte å kjøre på bane, ble det faktisk 911`n som ble blendet av 914 sine baklys.
Midtmotor plassert foran bakaksel, i motsetning til 911 sin hekkmotor, bak bakstilling.
Enkelt forklart, et samarbeidsprosjekt mellom Porsche og VW, 911 understell, Karmann karrosseri og VW lett modifisert motor.
Også levert med 911 motor.
1970 : 914/6 - 914/4 - 914/6 GT
1971 : 914/6 - 914/4 - 914/6 GT
1972 : 914/6 - 916 - 914/4
1973 : 914/2,0 - 914/1,7
1974 : 914/2,0 - 914/1,8
1975 : 914/2,0 - 914/1,8
1976 : 914/2,0
1972 / 916 , kun laget i 11 eksemplar, 190-210 hk, enten en 2,4 eller 2,7, fra 911.
Kan sammenlignes med disse vi kjører, når det gjelder veigrep, "and add some".
Spør meg, har begge deler....
anser
Sort , så er det nok en annen i Porsche-club sin, husker ikke i farten navnet.
Regner med den du så er en 914/6 replica.
Sjekk denne linken, og gjerne navnet Knut Tore Sylte.
http://www.vg.no/protokoll/?pid=78&fylke=15&kommune=
Nåværende eier : Frode Flage Eriksen :
Denne er veldig kjent i Porsche-club/Porsche-miljøet.
Står en 911 motor i den, husker ikke om det er en 3,2 eller 3,6, uansett nok på en 914 som ikke veier mye i utgangspunktet.
Hører også med til historien at da disse begynte å kjøre på bane, ble det faktisk 911`n som ble blendet av 914 sine baklys.
Midtmotor plassert foran bakaksel, i motsetning til 911 sin hekkmotor, bak bakstilling.
Enkelt forklart, et samarbeidsprosjekt mellom Porsche og VW, 911 understell, Karmann karrosseri og VW lett modifisert motor.
Også levert med 911 motor.
1970 : 914/6 - 914/4 - 914/6 GT
1971 : 914/6 - 914/4 - 914/6 GT
1972 : 914/6 - 916 - 914/4
1973 : 914/2,0 - 914/1,7
1974 : 914/2,0 - 914/1,8
1975 : 914/2,0 - 914/1,8
1976 : 914/2,0
1972 / 916 , kun laget i 11 eksemplar, 190-210 hk, enten en 2,4 eller 2,7, fra 911.
Kan sammenlignes med disse vi kjører, når det gjelder veigrep, "and add some".
Spør meg, har begge deler....
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Se der ja, noen med peiling
Ekke den jeg så though, om den ikke er lakkert og stuka som fy etterpå.
Ekke den jeg så though, om den ikke er lakkert og stuka som fy etterpå.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
Leste innlegget ditt litt nøyere, og så at den var sort den du så.LoKi wrote:Se der ja, noen med peiling
Ekke den jeg så though, om den ikke er lakkert og stuka som fy etterpå.
Vet litt om den også , regner med det var den som nesten havnet oppi Trøndelag for en stund tilbake.
Har hatt 911,944,944S, og har nå 914, vet ikke hvilken av dem jeg liker best, alle har sin sjarm og "oppgave".
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Re: Sort Porsche 914 i Oslo
I USA putter dem jo V8ere i 914, det blir nok en hårete bil da.
Som Anton sier, 928/944/911 er såpass forskjellige biler at det er vanskelig å kåre den "beste" nå i 2011. De er alle gode biler på hver sin måte.
For 20-25 år siden ville nok en 944 gitt mest for pengene, da 928 var dyr mens 911 (pre 1989) var gammeldags og noe utdatert. Men i dag er 928 relativt billig, 944 har holdt seg godt både i pris og egenskaper, mens 911 har hatt godt av årene. Den "old school-feelingen" bilen har og hadde, har blitt dens største fortrinn.
Selv synes jeg 944 NA ble for likt MX5 - ikke så mye kvikkere, samt at muligheten for å ta ned taket ikke var der.
Men med 911 3.2 har jeg blitt litt forelsket. Den har mange særegenheter, men man blir sjarmert i senk både av design, lyd og ytelse.
Som Anton sier, 928/944/911 er såpass forskjellige biler at det er vanskelig å kåre den "beste" nå i 2011. De er alle gode biler på hver sin måte.
For 20-25 år siden ville nok en 944 gitt mest for pengene, da 928 var dyr mens 911 (pre 1989) var gammeldags og noe utdatert. Men i dag er 928 relativt billig, 944 har holdt seg godt både i pris og egenskaper, mens 911 har hatt godt av årene. Den "old school-feelingen" bilen har og hadde, har blitt dens største fortrinn.
Selv synes jeg 944 NA ble for likt MX5 - ikke så mye kvikkere, samt at muligheten for å ta ned taket ikke var der.
Men med 911 3.2 har jeg blitt litt forelsket. Den har mange særegenheter, men man blir sjarmert i senk både av design, lyd og ytelse.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack