Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har en 90mod mx5 med en motor jeg kjøpte av en her inne som skulle være en 90modell det også. Så jeg lurer litt på dette med veivhjulet - jeg ser ikke om jeg har den tappen eller ikke, er det noen av dere som er såpass at dere ser om det er det ene eller det andre ut ifra en video og noen dårlige bilder?
Veivhjulet skal kjøpes fra TDR - er 150mm hjul som skal parres med 62.5mm nosepulley på kompressoren;)
Ser ut i fra bildene som om du har en shortnose motor. Du har tatt litt for mye nærbilde, men ut i fra senterskruen ser det ut som en shortnose.
De nyere motorene har en senterskrue med større anleggsflate bak. Reimhjulet på shortnose har 4 avlange hull, på senere modeller er det 8 avlange hull. http://www.mx-5.de/html/kurbelwellenpro ... fruhe.html
Her kan du se forskjell på de to motorene.
Steinar
Last edited by Steinar on 16 May 2011, 18:15, edited 1 time in total.
Du kan prøve å zoome ut endel, så teller du hull på reimhjulet, det ene har 4 spor, og det andre 8 spor,, og du kan vel måle bolten også, hadde ikke short nose 19mm hue, og den gode veiv 21mm