Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Hei! Har en 88 mod Suzuki Alto. (impulskjøp) Noen her har vært så heldig å fått beskue denne doningen av en bil.
På tide med litt pleie og jeg spør derfor hva slags olje folk anbefaler på denne? Og gjerne hvorfor. Jeg har søkt litt rundt på nettet og jeg må si jeg blir GAL av alle som mener mye rart.
Hører da med dere som jeg "kjenner" og har fått gode råd av før.
Spec på bilen. Manuel choke. 3 sylindre på tilsammen 800cc. fire gir og registrert for 4. Totalvekt ink fører er under 800kg (tror det står 725kg faktisk)
12" stålfelger. Motorvarmer og kupevarmer. Varme i bakrute samt lyktespylere med separat tank. )
Skruzukien er såpass gammel at den skal ha el-kjipo vare. 15w-40 mineralsk på motor og delsynt 10w-40 om du føler for å være spandabel om vinteren. Oljeskiftintervall 2 ganger i året og max 10 000 km. 2,5 liter pr gang.
Diff og gearkasse deler olje og skal som nevnt ovenfor ha 75- eller 80w-90.
Og så må huske på å smøre hjullagrene
Er dette den lille bilen som ble satt igjen etter pizzakvelden???