Stereo
Moderator: Styremedlemmer
- Torgeirski
- 500 RPM
- Status: Offline
Stereo
Halloann. Siden feriepenga er kommet på konto passer det fint å få inn no lyd i mx-tralla.
Hadde ikke tenkt på noe overkill av noe annlegg, men rundt 6-7k..
Tenkte å ha en Flatbass som jeg kan svoppe under/bak sete. Har sett på en Fokal bus 20. 8" aktiv bass. koster ca 3500.
Men hva det blir av høyrttalere er jeg ikke helt sikker på. En type på Eiker Audio anbefalte Audio-System X-ION 165, men det er jeg ikke helt sikker på.
Noen som har noe å anbefale???
Hadde ikke tenkt på noe overkill av noe annlegg, men rundt 6-7k..
Tenkte å ha en Flatbass som jeg kan svoppe under/bak sete. Har sett på en Fokal bus 20. 8" aktiv bass. koster ca 3500.
Men hva det blir av høyrttalere er jeg ikke helt sikker på. En type på Eiker Audio anbefalte Audio-System X-ION 165, men det er jeg ikke helt sikker på.
Noen som har noe å anbefale???
1,6l 91- Rød turbo (greddy) FMIC - KYB AGX - HR springs
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 927
Re: Stereo
Har også tenkt på en slik flatsub (aktiv sub) under hvert sete, men jeg blir først å prøve Balupunkt sin . Koster mye mindre, men om den er bra, det gjenstår jo å se.. 
Ellers så er det mange tråder her rundtom med nymontert anlegg, så kansje se litt på hva de har brukt av høytalere ?

Ellers så er det mange tråder her rundtom med nymontert anlegg, så kansje se litt på hva de har brukt av høytalere ?
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Tviler på at dere får plass til noe under setet når dere sitter i det.. 
-n

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Torgeirski
- 500 RPM
gjenstår å se da, 9,5 cm høy.. er kanskje litt i gråsona.
- gelerium
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 1017
Høytalere kan jeg anbefale Cerwin Vega, fantastisk lyd, tåler endel og de 6,5" spretter rett inn i de orginale hullene i døren. For meg holder ett slikt komponent sett helt fint, med to diskanter og to 6,5" i dørene. Men skal man ha litt mer trykk kan jeg si jeg har hørt de smale Blaupunkt subben gir en svært god trøkk og kan settes nesten hvor som helst, men under setet på en mx5 tror jeg er litt optimistisk.

99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
Focal BUS suger hesteballe, og gir dritt valuta for penga.
Du får tørr, tam bass, og jeg solgte min så fort jeg kunne etter at jeg hadde kjøpt den.
Selv i en liten bil som MX'en er den dritt, og jeg hadde 10" versjonen.
Da ville jeg heller lagt litt arbeid eller penger i å få en glassfiberkasse som tilpasses til bilen, det finnes flere som gjør slikt profesjonelt. Du får MYE mer lyd.
Jeg hadde en ADS aktiv 10" sub fra Torshov Bilrekvisita som var på tilbud til 500,-(billigste dem har eller.no), og den spiller MYE bedre enn Focal-saken. ADS'en lå i bagasjerommet, mens Focal'en var plassert bak ryggen min.
Du får tørr, tam bass, og jeg solgte min så fort jeg kunne etter at jeg hadde kjøpt den.
Selv i en liten bil som MX'en er den dritt, og jeg hadde 10" versjonen.
Da ville jeg heller lagt litt arbeid eller penger i å få en glassfiberkasse som tilpasses til bilen, det finnes flere som gjør slikt profesjonelt. Du får MYE mer lyd.
Jeg hadde en ADS aktiv 10" sub fra Torshov Bilrekvisita som var på tilbud til 500,-(billigste dem har eller.no), og den spiller MYE bedre enn Focal-saken. ADS'en lå i bagasjerommet, mens Focal'en var plassert bak ryggen min.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- gelerium
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 1017
Det er riktig, det finnes faktisk orginale subwoofer løsninger for MX5en som er veldig bra men dyr. Men finnes også løsninger som ikke tar mye plass og ser bra ut (se linker):
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-Miata-Mx-5- ... 5883c2e6a7
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-Miata-Mx-5- ... 5887c27c97
Men jeg ville gjort som meg, legge 2 lapper ned i ett komponent sett med 2 diskanter og 2 6,5" ifra ett godt kjent merke og finn en god stereo deretter se om du virkelig trenger en subwoofer, kabinen er såpass liten at jeg tror det faktisk holder. Anyway, en god headunit single din:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
En god double din:
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-Miata-Mx-5- ... 5883c2e6a7
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-Miata-Mx-5- ... 5887c27c97
Men jeg ville gjort som meg, legge 2 lapper ned i ett komponent sett med 2 diskanter og 2 6,5" ifra ett godt kjent merke og finn en god stereo deretter se om du virkelig trenger en subwoofer, kabinen er såpass liten at jeg tror det faktisk holder. Anyway, en god headunit single din:
En god double din:
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
Hadde jeg ikke kjøpt Polk DB651 i vinter, hadde jeg glatt kjøpt de nye PC165 Performance coax fra Focal.
Løse diskanter høyt på dørene i mx5 ser kult ut, men har ikke noe med lydkvalitet å gjøre.
Skal ikke se bort fra at jeg bytter med disse etterhvert.

Polyglass membran, og det spiller latterlig bra.
Cervin Vega er generelt ikke kjent for lydkvalitet, men kvantitet.
(Ja, jeg snakker av erfaring...).
-n
Løse diskanter høyt på dørene i mx5 ser kult ut, men har ikke noe med lydkvalitet å gjøre.
Skal ikke se bort fra at jeg bytter med disse etterhvert.
Polyglass membran, og det spiller latterlig bra.
Cervin Vega er generelt ikke kjent for lydkvalitet, men kvantitet.
(Ja, jeg snakker av erfaring...).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Enig med Nope her (hihi), Focal og Cerwin Vega er på hver sin side av spekteret når det kommer til lyd.
CV spiller høyt og fælt, og er alle 16-åringers våte drøm. Jeg hadde selv en 12" i hattehylla i første bilen min, og hvem drømte vel ikke om DC 1515 i stua

Focal er lydkvalitet, og grunnen til at jeg kjøpte BUS-saken under setet. Selv om den er en skuffelse (noe som neppe er Focal sin feil, men snarere at slike sub'er har crap arbeidsforhold), så er Focal fortsatt noe av det beste du får i prisklassen de tilhører.

Selv går jeg nå for en Kicker L7 10", og den spiller brutalt høyt, men med bedre lyd enn CV.
Et slikt element flytter så mye luft, at skal du ha trøkk, så er det lite å tenke på.
Et 8" element fra L7-serien dems vil være nok i massevis for bilene våre, og jeg er veldig spent på hva jeg får ut av den når jeg har bygget inn min.

CV spiller høyt og fælt, og er alle 16-åringers våte drøm. Jeg hadde selv en 12" i hattehylla i første bilen min, og hvem drømte vel ikke om DC 1515 i stua

Focal er lydkvalitet, og grunnen til at jeg kjøpte BUS-saken under setet. Selv om den er en skuffelse (noe som neppe er Focal sin feil, men snarere at slike sub'er har crap arbeidsforhold), så er Focal fortsatt noe av det beste du får i prisklassen de tilhører.

Selv går jeg nå for en Kicker L7 10", og den spiller brutalt høyt, men med bedre lyd enn CV.
Et slikt element flytter så mye luft, at skal du ha trøkk, så er det lite å tenke på.
Et 8" element fra L7-serien dems vil være nok i massevis for bilene våre, og jeg er veldig spent på hva jeg får ut av den når jeg har bygget inn min.
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Jaggu, Loki er enig 
Hadde jeg hatt råd, hadde jeg vurdert clearwater sin sub til mx5. Ferdig med forsterker etc, men grisedyr.
$850 + frakt og moms...
http://www.clearwateraudio.com/cwsubwoof.html
Før montering og etter montering:

Jeg hadde forøvrig Kicker 12" solobaric firkant sub før.
Focal polyglass frontsett og Audison VRx 6.420

(Den hadde tatt nesten hele bredden i bagasjen på mx5`n)
-n

Hadde jeg hatt råd, hadde jeg vurdert clearwater sin sub til mx5. Ferdig med forsterker etc, men grisedyr.
$850 + frakt og moms...
http://www.clearwateraudio.com/cwsubwoof.html
Før montering og etter montering:
Jeg hadde forøvrig Kicker 12" solobaric firkant sub før.
Focal polyglass frontsett og Audison VRx 6.420

(Den hadde tatt nesten hele bredden i bagasjen på mx5`n)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Torgeirski
- 500 RPM
nåå snakker vi saker her
så faktisk nettopp på Polk DB651(s). men mulig det er oppgraderingspotenisale fra focal ja..
Ingen som har noe slags form for god erfaring med flatbass ??

Bommet på knappen her gitt, så jeg redigerte visst innlegget ditt istedet for å sitere :/Torgeirski wrote:nåå snakker vi saker herså faktisk nettopp på Polk DB651(s). men mulig det er oppgraderingspotenisale fra focal ja..
Problemet er å få plass til en flatbass under setet f.eks.
Flatbass er også veldig kompromiss, og man kan ikke forvente all verden av de.
Få noen til å sitte i setet, og du har kanskje 3-4cm til gulvet omtrent.
Ikke noe særlig bedre bak setene heller (om man ikke er kort og kan ha stolen langt frem).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Torgeirski
- 500 RPM
tanken var vel å ha den bak passasjer setet der det sitter ei ikkesåaltforhøy blondine
men om lyden blir skikkelig flat så blir det vel kanskje til å sette ettellerannet i bagasjen.
forressten er de polk høyttalerene vanntette? mener å ha lest no sånt et sted?

men om lyden blir skikkelig flat så blir det vel kanskje til å sette ettellerannet i bagasjen.
De er marine cert. jaTorgeirski wrote:tanken var vel å ha den bak passasjer setet der det sitter ei ikkesåaltforhøy blondine![]()

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Torgeirski
- 500 RPM
Tenker jeg går for Polk DB651s og legger på noe ekstra på spiller, forsterker og bass