Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei
(Spørsmål gjelder 90 mod NA)
Lurer på om det er noe kjent fenomen med murring både ved gass pådrag og motor bremsing fra gir kassene.
Har det da noe for seg og bytte olje eller er det synk ringer som gjelder.
ute etter noen tips her
Kansje noen her på forumet som har en kasse til 90 NA liggend
Mvh svein
Jeg har en del murring ved girbremsing, men dette er biler hvor du hører mekanikken, så jeg tror ikke det er no big deal.
Den var der før jeg skiftet olje på girkassa, og den er der enda. Den ble faktisk noe forsterket etter bytte, men det kan også være på grunn av shortshift-monteringen.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Ja jeg er ikke helt sikker på hva som er normalen i disse bilene,dette er min første MX og er for såvidt veldig fornøyd med den...
det er ikke graverende høyt så det blir vel bare og kjøre på
LoKi wrote:Jeg har en del murring ved girbremsing, men dette er biler hvor du hører mekanikken, så jeg tror ikke det er no big deal.
Den var der før jeg skiftet olje på girkassa, og den er der enda. Den ble faktisk noe forsterket etter bytte, men det kan også være på grunn av shortshift-monteringen.
Murringen du hører når du (hovedsaklig) bremser på girene er gaffelen mellom utløserlager og slavesylinder som vibrerer når du treffer rette RPM resonansen.
Har litt slik murring/skramling i min også, noen som vet om en easyfix på problemet? Er irriterende når det er det eneste på hele bilen som er "feil"
På endel franske biler smurte vi tykk grease mellom gaffelen og slavesylinderen. Dette gjorde at den ikke vibrerte like mye. vet ikke om dette kan hjelpe på mx5?