200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
- MxMats
- 6500 RPM
- Posts: 642
- Joined: 22 Oct 2007, 18:18
- Medlemsnummer: 830
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Satser på en tur jeg også!
-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Får vel ta en tur og titte på nye anlegget ja.
-n
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Viktig informasjon!
Ny regel som gjelder på Rudskogen fra og med i år.
Alle biler som skal kjøre på bane og stå i depoet SKAL ha gummipressening/PVC-duk under bilen for å hindre oljesøl og kjemiske utspill på depot-området.
Presenningen må dekke hele underlaget på bilen. Vanlig lettduk-presenning blir IKKE godtatt.
Vi kan tipse om at http://www.jula.no selger PVC-presenninger.
-
Pris for banekjøring/inngang er nå klar.
Priser for Japsetreff 2011
Banekjøring: 700,- for medlemmer, 800,- for andre.
Utstilling: 150,- for medlemmer, 200 for andre.
Inngang i døren: 100,-
Ny regel som gjelder på Rudskogen fra og med i år.
Alle biler som skal kjøre på bane og stå i depoet SKAL ha gummipressening/PVC-duk under bilen for å hindre oljesøl og kjemiske utspill på depot-området.
Presenningen må dekke hele underlaget på bilen. Vanlig lettduk-presenning blir IKKE godtatt.
Vi kan tipse om at http://www.jula.no selger PVC-presenninger.
-
Pris for banekjøring/inngang er nå klar.
Priser for Japsetreff 2011
Banekjøring: 700,- for medlemmer, 800,- for andre.
Utstilling: 150,- for medlemmer, 200 for andre.
Inngang i døren: 100,-
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Et treff det er verdt å få med seg!
Parkerer folkevogna i skammekroken for anledningen, og setter meg på tribunen.
Parkerer folkevogna i skammekroken for anledningen, og setter meg på tribunen.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Da er det bare å få vaska kjærra, pussa rutene og polert hjulkapslene! Premiene er kommet og er klar til å deles ut!


Klassene det kan stilles ut i er:
Mazda
Honda
Nissan
200sx
Mitsubishi
Toyota
Subaru
Sportsbil før 1990
Beste interiør
Beste eksteriør
Car of the Show
Prisen for å stille ut bil er 150 for betalende medlemmer i klubben og 200 for andre.
Klassene det kan stilles ut i er:
Mazda
Honda
Nissan
200sx
Mitsubishi
Toyota
Subaru
Sportsbil før 1990
Beste interiør
Beste eksteriør
Car of the Show
Prisen for å stille ut bil er 150 for betalende medlemmer i klubben og 200 for andre.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Ikke Suzuki eller Beste HatchBack før 1990??? Da kommer jeg ikke... 

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Da var mine første runder på nye Rudskogen avviklet. Short story kort: wow! Dette er vanvittig rått. Det skal mange runder til før man er i stand til å gutse 100% rundt denne banen.
Selve treffet kunne ha blitt bedre organisert. Mye kaos og rot som førte til mye dødtid. Banen stod bla. tom 1 time uten info. Mulig det var pga. mangel på flaggvakter samt at tilsynsmannen fra Rudskogen så litt forbanna ut. Men det var uansett en bra dag til tross for dårlig vær frem til kl. 14. Banen tørket opp rundt kl. 15 og da ble det virkelig fart der ute.
Min første runde var i pøsende regn på nye bremser så jeg tok det veldig piano. Det jeg trodde skulle være en ny lang slette fremtoner seg som en stor trang bakketopp med en stupbratt sving. Jeg ble veldig overrasket over hellingen her. Det er nesten som å kjøre ned Füchsröhre bare at svingen i bunn er mye krappere og skumlere. Det kuleste med banen er partiet etter hvor det går sikksakk i oppoverbakke avsluttet av en blind 180 grader. Mye morro og veldig MX vennlig.
En veldig stor ending i forhold til før er at banen er omtrent dobbelt så brei. Dette inkluderer også de bitene av banen som er beholdt. Dette gjør at man bla. kan ta depotsvingen i 3. gir og drifte lenger ut mot asfaltavkjøringen så det blir og lære seg den delen av banen på nytt også.
I regnet kjørte jeg 2:02-4sh runder. det høres ikke så raskt ut når banerekorden er på 1.35 eller.no men det var relativt få datsuner som hang med. Jeg hadde med Alexander noen runder i heat 2 eller 3 og da var det mye forbikjøringer på gang. Bilen sitter helt utrolig bra på veien. De bilene som drar i fra på langsiden blir spist opp igjen hele veien frem til langsvingen av rent grep og sene innbremsninger.
Siste heat jeg kjørte sånn ca. kl. 16 var det solskinn og tørr bane. Jeg fikk da satt bestetid på 1.50,85 som jeg må si meg veldig fornøyd med. Målet nå er 1.4x runde i løpet av sommeren med 100 hester'n.
Høyeste fart på nye strekket var 161 kmt. Snittfart var 104 i følge Harry's Laptimer.
Trykk på linken og velg zoom i picasa for å se bremspunkter og fart forskjellig plass på banen.
Når jeg stod og så på det ene heatet fra sidelinjen så jeg folk bremset allerede ved målpassering. Sjekk hvor jeg bremset

Link til fullsize bilde
Bremsene får terningkast 6. De fadet ikke i det hele tatt men kjenner at de klossene som var med ikke er like bra som carbotech. Jeg håper å få tak i et sett før ringen.
Moduleringen er mye bedre og bilen stopper rett og slett raskere. Faktisk så bra at jeg kjente et lite klunk på siste runde som gjorde noe rart med understellet. Har ikke tittet på det enda men håper ikke det er noe alvorlig. Det blir da heller ikke noe kjøring på meg med NSK i morgen. Det er kanskje like greit så slipper jeg å slite ut R888 mer før Ringen.
Selve treffet kunne ha blitt bedre organisert. Mye kaos og rot som førte til mye dødtid. Banen stod bla. tom 1 time uten info. Mulig det var pga. mangel på flaggvakter samt at tilsynsmannen fra Rudskogen så litt forbanna ut. Men det var uansett en bra dag til tross for dårlig vær frem til kl. 14. Banen tørket opp rundt kl. 15 og da ble det virkelig fart der ute.
Min første runde var i pøsende regn på nye bremser så jeg tok det veldig piano. Det jeg trodde skulle være en ny lang slette fremtoner seg som en stor trang bakketopp med en stupbratt sving. Jeg ble veldig overrasket over hellingen her. Det er nesten som å kjøre ned Füchsröhre bare at svingen i bunn er mye krappere og skumlere. Det kuleste med banen er partiet etter hvor det går sikksakk i oppoverbakke avsluttet av en blind 180 grader. Mye morro og veldig MX vennlig.
En veldig stor ending i forhold til før er at banen er omtrent dobbelt så brei. Dette inkluderer også de bitene av banen som er beholdt. Dette gjør at man bla. kan ta depotsvingen i 3. gir og drifte lenger ut mot asfaltavkjøringen så det blir og lære seg den delen av banen på nytt også.
I regnet kjørte jeg 2:02-4sh runder. det høres ikke så raskt ut når banerekorden er på 1.35 eller.no men det var relativt få datsuner som hang med. Jeg hadde med Alexander noen runder i heat 2 eller 3 og da var det mye forbikjøringer på gang. Bilen sitter helt utrolig bra på veien. De bilene som drar i fra på langsiden blir spist opp igjen hele veien frem til langsvingen av rent grep og sene innbremsninger.
Siste heat jeg kjørte sånn ca. kl. 16 var det solskinn og tørr bane. Jeg fikk da satt bestetid på 1.50,85 som jeg må si meg veldig fornøyd med. Målet nå er 1.4x runde i løpet av sommeren med 100 hester'n.
Høyeste fart på nye strekket var 161 kmt. Snittfart var 104 i følge Harry's Laptimer.
Trykk på linken og velg zoom i picasa for å se bremspunkter og fart forskjellig plass på banen.
Når jeg stod og så på det ene heatet fra sidelinjen så jeg folk bremset allerede ved målpassering. Sjekk hvor jeg bremset

Link til fullsize bilde
Bremsene får terningkast 6. De fadet ikke i det hele tatt men kjenner at de klossene som var med ikke er like bra som carbotech. Jeg håper å få tak i et sett før ringen.
Moduleringen er mye bedre og bilen stopper rett og slett raskere. Faktisk så bra at jeg kjente et lite klunk på siste runde som gjorde noe rart med understellet. Har ikke tittet på det enda men håper ikke det er noe alvorlig. Det blir da heller ikke noe kjøring på meg med NSK i morgen. Det er kanskje like greit så slipper jeg å slite ut R888 mer før Ringen.
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Om oem sportbremsene får issues med kaliperne foran (seizing etc), er det bedre å kjøpe dette (eller Miata) kitet fra Wilwood, kontra original kalipere?arildh wrote: Bremsene får terningkast 6. De fadet ikke i det hele tatt men kjenner at de klossene som var med ikke er like bra som carbotech. Jeg håper å få tak i et sett før ringen.
Moduleringen er mye bedre og bilen stopper rett og slett raskere.
(Prisen blir vel omtrent samme, eller mindre kontra nye oem kalipere).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Nei. Jeg vil si sport bremsene er veldig bra for alt bortsett fra hard banekjøring med gateslics og 200+ hester ( eller styling). Til og med orginalklossene duger fint med org MSM effekt.
Det eneste som kan feile på de er vel stempelet men et rebuild kit koster neppe allverden.
Det eneste som kan feile på de er vel stempelet men et rebuild kit koster neppe allverden.
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Klunket du hørte kan være det samme som jeg opplevde ved hard oppbremsing på autoslalomen, at en av hjulvinkeljusteringsboltene forskjøv seg, og etter hvert løsnet helt.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Jeg skal dobbeltsjekke dette. Fant en annen feil som gjør at bilen nå har orginale dempere og fjører.. 

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Har også opplevd det etter en skikkelig nedbremsing.... Får slutte å bremsePelle wrote:Klunket du hørte kan være det samme som jeg opplevde ved hard oppbremsing på autoslalomen, at en av hjulvinkeljusteringsboltene forskjøv seg, og etter hvert løsnet helt.

Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319