
Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6
Moderator: Styremedlemmer
Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6
loki. org gap plugger begynte å fuske ved ca 350hk i motor
med mindre pluggene er vrak, så skal de ikke hindre at bilen vil over 4k rpm:)

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6
Pluggene er ikke kjørt langt, men kan jo hende jeg burde sjekke åpningen likevel for å se hva det er på disse. Er snart ferdig med en annen bil jeg skrur på nå for å få skilter, så når den er klar så er det bare å begynne på mazdaen igjen. Vurderer å kjøre bilen til Bjørnstad Bil for å få bilen justert i benk, men kommer an på pris de skal ha.
Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6
Ahh, de holder såpass høyt.Harald wrote:loki. org gap plugger begynte å fuske ved ca 350hk i motormed mindre pluggene er vrak, så skal de ikke hindre at bilen vil over 4k rpm:)
Da er jeg blank, og har lite å hjelpe til med

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- KjetilJ
- 0 RPM
- Posts: 43
- Joined: 12 Apr 2010, 01:38
- Medlemsnummer: 851
- Location: Sørum
- Status: Offline
Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6
Siden du tydeligvis kjører uten variabel TP må du nesten fortelle oss hvor i loggen du har et drag og motor kutter. Er litt vanskelig å se forskjell på f.eks. et pedalslipp og andre ting.I følge loggen går Knock Sensor Signalet negativt ved omtrent 4000 (fra 0 til -3). Jeg har ikke KnockSensor selv så jeg vet ikke helt hvordan dette skulle sett ut, men sjekk det opp mot der hvor du mener at motor kutter.
Dessuten synes jeg det er rart at DutyCycle1 alltid er halvparten av DutyCycle2. Disse burde da ha vært omtrent like ? Kjører du med forskjellig veTable på de to dysebankene ?
Til slutt så ser jeg at du har en parameter som heter FuelPressure!! Hvis du har rigget opp sensor på fuelpressure så verifiser om det som loggen sier er riktig i henhold til hvor sensor sitter. Sitter den på fuel-rail har du langt under spec på fuelpressure i det som kan se ut som kutt-tidspunktene, samt at fuelpressure ikke følger ladetrykket. Neste gang du sender en logg ville det vært enklere hvis loggen ikke var på 3000 sekunder
Dessuten synes jeg det er rart at DutyCycle1 alltid er halvparten av DutyCycle2. Disse burde da ha vært omtrent like ? Kjører du med forskjellig veTable på de to dysebankene ?
Til slutt så ser jeg at du har en parameter som heter FuelPressure!! Hvis du har rigget opp sensor på fuelpressure så verifiser om det som loggen sier er riktig i henhold til hvor sensor sitter. Sitter den på fuel-rail har du langt under spec på fuelpressure i det som kan se ut som kutt-tidspunktene, samt at fuelpressure ikke følger ladetrykket. Neste gang du sender en logg ville det vært enklere hvis loggen ikke var på 3000 sekunder

1990 NA, Coilovers, Stage2 Clutch, Megasquirt og litt til .......
Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6
Har ikke noen sensor på bensintrykket. Kjører bare ett veTable også. Har ikke den pc'n foran meg her nå med dette innlagt men skal sjekke så fort jeg har fått tilgang på den pc'n igjen:)
Det er rundt ca 4000-4100rpm det kutter og bilen virker å få for lite/mye drivstoff - evt lite luft.
I loggen mener jeg å huske du ser en kurve som går oppover og man skal se girskiftene rimelig greit. Men jeg skal ta å legge ut en logg der det er litt mindre tid og litt mer presisert;)
Det er rundt ca 4000-4100rpm det kutter og bilen virker å få for lite/mye drivstoff - evt lite luft.
I loggen mener jeg å huske du ser en kurve som går oppover og man skal se girskiftene rimelig greit. Men jeg skal ta å legge ut en logg der det er litt mindre tid og litt mer presisert;)