
Er det mulig å få plass til en Mx3 motor i en mx5.
Moderator: Styremedlemmer
Er det mulig å få plass til en Mx3 motor i en mx5.
Spørsmålet er altså om en sånn motor passer i en mx5, og har det egentlig noe for seg ? Kanskje man i stedet skulle kjempe seg i gjennom byråkratiets uransakelige veier og vippe en Rover v8 nedi der i stedet 

Kjører. Miata. Vw t3 syncro. MB 300 tdt. Yamaha xs 650.Norsjø carrier. Hillman minx. Og trives med det 

Re: Er det mulig å få plass til en Mx3 motor i en mx5.
Om du tenker på V6`n som står i Mx-3 GS, så er det vel kanskje mulig å få plass..
Men hvorfor vil du det? Den har jo mindre effekt en original 1.8 i Mx5.
Godkjenninger blir nok også vanskelig.
Rover motorer er generelt greit å holde seg vekk fra
V8 i Mx5 idag, så er nok Chevrolet LSx det beste valget.
Billige, og mye effekt, og man får kit for montering.
Og _totalt_ umulig å få godkjent i Norge
-n
Men hvorfor vil du det? Den har jo mindre effekt en original 1.8 i Mx5.
Godkjenninger blir nok også vanskelig.
Rover motorer er generelt greit å holde seg vekk fra

V8 i Mx5 idag, så er nok Chevrolet LSx det beste valget.
Billige, og mye effekt, og man får kit for montering.
Og _totalt_ umulig å få godkjent i Norge

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Er det mulig å få plass til en Mx3 motor i en mx5.
Om du skal sette en Mazda V6 er nok KL-ZE et bedre valg. Men du får like mye hester på en enklere måte ved å montere et kompressor kit.
Tommy.
Tommy.
Re: Er det mulig å få plass til en Mx3 motor i en mx5.
Å montere en KLZE i en Mx5 er ikke noen enkel jobb.
Alt av motorfester etc må customlages +++
Kan garantere at man ikke får godkjent Mx5 med 2.5l V6 med 197hk i Norge
-n
Alt av motorfester etc må customlages +++
Kan garantere at man ikke får godkjent Mx5 med 2.5l V6 med 197hk i Norge

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Er det mulig å få plass til en Mx3 motor i en mx5.
Om du melder deg inn i klubben, så finnes det ressurser for informasjon rundt godkjenning av trimming på MX.
Det er dog et mareritt, og en veldig lang vei å gå for å komme i mål - om du noen gang kommer i mål.
Å sette inn en motor som er såpass "ukurant" med tanke på motorfester og deler er fort mye mer jobb enn det er verdt.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt på en hugger og henta en 1.8-liter fra en Mazda 323F, bytta ut stempler og råder, og klint på en turbo.
Vips, så har du 300 hk.
Det er dog et mareritt, og en veldig lang vei å gå for å komme i mål - om du noen gang kommer i mål.
Å sette inn en motor som er såpass "ukurant" med tanke på motorfester og deler er fort mye mer jobb enn det er verdt.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt på en hugger og henta en 1.8-liter fra en Mazda 323F, bytta ut stempler og råder, og klint på en turbo.
Vips, så har du 300 hk.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Re: Er det mulig å få plass til en Mx3 motor i en mx5.
De har informasjon, men det er ikke noe godkjenningspapirer på noe enda.LoKi wrote:Om du melder deg inn i klubben, så finnes det ressurser for informasjon rundt godkjenning av trimming på MX.
Eneste håpet foreløpig, er Rotrex kit på 01-05 (vvt modellen), med tuv papirer + godkjenningspapirer fra Danmark.
Ingen som har fått de papirene, da det danske firmaet som har stått for godkjenningsprosessen (og betalt for dette), krever å montere og godkjenne bilen i Danmark selv.
I Danmark får man nå montert og godkjent 01-05 med Rotrex og 180hk i vognkortet for ca. 35.000 DKK.
Håper virkelig det blir mulig i Norge også.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll