Kjøp av riktig soft-top
Moderator: Styremedlemmer
Kjøp av riktig soft-top
Hei
Er en nye eier av en 91 mod NA. Soft-topèn må byttest og jeg leter etter det riktige kjøpet. Er noen spesifikasjoner et must? Feks. Rain rail, varmetråder, glassrute vs. plastik? Er cabrioworld det sikreste stedet å handle?
Er en nye eier av en 91 mod NA. Soft-topèn må byttest og jeg leter etter det riktige kjøpet. Er noen spesifikasjoner et must? Feks. Rain rail, varmetråder, glassrute vs. plastik? Er cabrioworld det sikreste stedet å handle?
NA 91
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 927
- Status: Offline
Re: Kjøp av riktig soft-top
Cabrioworld.com har ekstremt bra service og gode priser på topper. Nettopp bestilt en non zipper Stayfast canvas topp fra Robbins i sort. Kan varmt anbefales... 

96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- reidunn
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 871
Jeg bestilte på cabrioworld en mandag morgen, softtoppen ble levert på døra torsdag ettermiddag, altså 4 dager.
R
R
Miata 96 m-edition 1,8 (Starlight Blue Mica) NyPettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
- Tonny_B
- 7200 RPM
Jeg brukte jetcarrier, ble fraktet sammen med baren og noe annet stash , da det ikke hastet med levering.
ser også at den guiden du linka til har helt glemt å nevne tension cables.. bytt disse i samme slengen! 
skal forsåvidt hjem til bodø en gang på sein sommer/tidlig høst, så kan være behjelpelig i større eller mindre grad ved bytte.. gjort dette "noen" ganger før

skal forsåvidt hjem til bodø en gang på sein sommer/tidlig høst, så kan være behjelpelig i større eller mindre grad ved bytte.. gjort dette "noen" ganger før

1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- Tonny_B
- 7200 RPM
Husk å ta turen innom kristiansund også da Øyvind 

TurboLag wrote:ser også at den guiden du linka til har helt glemt å nevne tension cables.. bytt disse i samme slengen!
Takk for det

NA 91
-
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 752
Legger til at min 2 år gamle canvas kallesje, har fått anntydning til slite merker på enkelte steder der den ligger sammebrettet mot seg selv når nede. Ser ut som det på sikt kan sllites til svakhet og evt hull der i god stund før resta av kallesje er moden for utskiftning.
Ovenstående var null problem på 16 år gamle OEM vinyl kallesja da jeg bytta den.
(men kjører stort sett alltid med kallesja nedslått, enten pga pent vær eller hardtop om vinteren, så mulig min er utsatt for ekstra belastning i så henseende
)
Toppen er ikke fra cabrioworld, men a tysk fabrikat, samme som leverer til BMW o.l i følge selger.
Ovenstående var null problem på 16 år gamle OEM vinyl kallesja da jeg bytta den.
(men kjører stort sett alltid med kallesja nedslått, enten pga pent vær eller hardtop om vinteren, så mulig min er utsatt for ekstra belastning i så henseende

Toppen er ikke fra cabrioworld, men a tysk fabrikat, samme som leverer til BMW o.l i følge selger.
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
Tar en råsjanse på at det ikke hender meg Leo91BRG
Bestilte denne http://www.cabrioworld.com/secure/detai ... &modelID=6
Sendte mail og spurte om tension cables var inkludert. Fikk svar innen 2 minutter! God service!!
Bestilte denne http://www.cabrioworld.com/secure/detai ... &modelID=6
Sendte mail og spurte om tension cables var inkludert. Fikk svar innen 2 minutter! God service!!
NA 91
Min cabrioworld stayfast zipper hadde ikke det problemet.
Godt valg av kalesje! Etter min mening er det den peneste man får tak i, kommer til å skaffe en sånn selv når det blir dags for å sette på tak igjen
Godt valg av kalesje! Etter min mening er det den peneste man får tak i, kommer til å skaffe en sånn selv når det blir dags for å sette på tak igjen

1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
1990 BMW 325
1997 BMW 523i