Garasje? hvor stor MÅ en orntelig smart mekke garasje være?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
S.F
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Garasje? hvor stor MÅ en orntelig smart mekke garasje være?

Post by S.F »

Hei, driver med plantegninger og fasade endring på huset, tenkte derfor å tegne inn en garasje også i samme slengen.
men det er veldig begrenset med plass.

Bredden er 3 meter og lengden kan være i nærheten av 6-7meter. med litt kreativ graving kan jeg få 4meters bredde lengst fra porten.
dette er jo i minste laget og jeg vet egentlig ikke helt om det er verdt å bruke såpass med penger på.

Garasjen må kunne brukes til mere enn bare sportsbil oppbevaring.. det må kunne jobbes på minst en side av bilen.. og ha plass til tv, barkrakk og øleskap.
Jeg vil nok ha vanlige dører for bevare mest mulig av takhøyden i hele lengden av garasjen.

Image

noen som har erfaring med små garasjer til kos? meninger? er det verdt pengene det koster å føre opp? eller burde man like gjerne bare lage en enkel carport og drite i kosen. ?

Helsning

Stian frees
mmmmmm...
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 852

Re: Garasje? hvor stor MÅ en orntelig smart mekke garasje væ

Post by Kolbotn »

All garasje er bra garasje... 3x6-7 er vel en grei størrelse for en garasje og skru litt i det, kan bli litt trangt i bredden, men de kan du gjøre opp for med kreative hylle og oppbevaringsløsninger... Og du kommer til å prise deg lykkelig over at du valgte garasje fremfor arport hvis du plutselig skulle måtte skru på vintern.
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 927

Post by Tonny_B »

Kolbotn wrote:All garasje er bra garasje... 3x6-7 er vel en grei størrelse for en garasje og skru litt i det, kan bli litt trangt i bredden, men de kan du gjøre opp for med kreative hylle og oppbevaringsløsninger... Og du kommer til å prise deg lykkelig over at du valgte garasje fremfor arport hvis du plutselig skulle måtte skru på vintern.
+1.
MEN, jeg villa tatt meg bryet med å få den på 4 m brei. Hadde en garage som i mine øyne var for smal til å kose seg mens man skrudde. Altså - fikk jo gjort det jeg skulle gjøre, men måtte hele tiden passe på å ikke komme borti bil etc når jeg skulle bære tunge ting forbi , som girkasser , motorer etc. Den synes jeg å huske var rundt 3m brei. Når man først skal bygge garage, og holder på med tegninger som skal leveres til kommunen, så tegn den 4 m brei, og bygg i vei når papirene kommer tilbake stemplet ;)
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Lassi
1000 RPM
1000 RPM

Post by Lassi »

3 meter innvendig bredde er i minste laget og i beste fall et minimum, men det går nok og blir bedre enn å stå ute... Et problem du får er når du skal jekke opp bilen. Mx ene kan jo jekkes opp fra front eller bak så lenge du har plass til å sette jekken inn den veien og. Men andre biler er gjerne ikke like lett å ta opp på denne måten.

Jeg har en garasje på 6x6 meter og det er i knappeste laget for en dobbel garasje. Har kun lagringsplass\arbeidsbenk i enden og egentlig for lite det og. Og jeg er en ganske ryddig person. (VELDIG vil nok noen si...)

Når alt kommer til alt så hadde jeg uansett bygd garasjen om så bare for parkering og lagringsplass. Sørg for å beregne med takstoler som tåler litt last så du får lagringsplass der oppe og...
05`Mazdaspeed MX-5
13`CX-5
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Gå for 4 m. Da kan du åpne dører på begge sider og greier + plass til jekk fra siden. Det er utrolig deilig å ha en dedikert garasje hvor man kan ta jobber over flere dager , eller år, og bare la verktøy og deler flyte.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply