Har montert KYB AGX framme på bilen nå, brukte vel 3 timer på første demper, trudde dette skulle gå kjappere på andre siden da.. men brukte vel mer tid på andre siden.. den der bolten som har en mutter med en splint i.. er vel den til forstillingen(??) satt så j****g fast (unnskyld språket).. måtte ta en diger 24 nøkkel og sette rundt bolten og hoppe på den for å få dette løst, dette var da etter 2 timer med forsøk med brekkjern osv..
Er det enklere å skifte demperne bak en fremme? Lurer på om jeg skal gidde å begynne på disse i dag eller om jeg skal vente noen dager. Skjønner jo at diverse ting kan sitte fast på en 12 år gammel bil som aldri har blitt rørt, men sånn generelt mener jeg å ha lest at det ikke burde ta like lang tid bak som fremme.. stemmer dette?
Montering av nye støtdempere..
Moderator: Styremedlemmer
Montering av nye støtdempere..
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Bak går det som en lek, løsne stabiliator staget, og den øvre bolten på bærebrua, da kommer den med en gang.. Gikk greit også fremme med min bil,, brukte ca 1,5-2t på alle fire, med hjelp av en god kompis... men eg løsnet ikkje den bolten du snakket om, fikk bare kompisen til å presse heile saken ned med foten...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Re: Montering av nye støtdempere..
Hva 8O ! Hvorfor løsnet du på den bolten?Slurfi wrote:den der bolten som har en mutter med en splint i.. er vel den til forstillingen(??) satt så j****g fast (unnskyld språket).. måtte ta en diger 24 nøkkel
Bruk f.eks. denne metoden:
http://www.miata.net/garage/shocks.html
..i pkt. 15 ser du trikset som Mazdafreaks snakker om. Enklest å få en kompis til å trø på denne mens du selv svinger demperen ut av bilen. Jeg har imidlertid alltid gjort dette selv flere ganger, og med rette teknikken går det som en drøm hver gang. Jeg har i tidligere diskusjoner nøye forklart en teknikk med å jekke opp a-armen og feste fjær-klemmene på de sammenpressede fjærene, og dermed slippe unna mye skruing på klemmene. MEN ! Her må en vite hva en gjør ! ! Å jobbe med komprimerte fjærer er ikke å spøke med.
MYE enklere bak ! Bruker halvparten så lang tid.Slurfi wrote:Er det enklere å skifte demperne bak en fremme?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Re: Montering av nye støtdempere..
Jeg gikk ut fra denne metoden.. http://www.miata.net/hakuna/0023/h0012.htm. Funket jo det også, selv om det nok ble litt mer jobb. Men men ting skal vel ikke alltid være enkelt..HansT wrote:
Hva 8O ! Hvorfor løsnet du på den bolten?
Bruk f.eks. denne metoden:
http://www.miata.net/garage/shocks.html
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.