Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Bestilte V-Maxx coilovers fra ebay.de for en tid tilbake, og har fått 2 mailer fra selger der har spør etter passnr. Altså nummeret som står i passet mitt.
Har noen fått lignende mailer når dere har bestilt? Synes det var litt skummelt, og har aldri erfart lignende tidligere, så tenkte jeg måtte høre med dere før jeg evt tok steget videre.
Har bestilt mange deler fra thw whole fucking world tidligere, men aldri fått spm om passnr
Jeg fikk spørsmål om personnummer når jeg bestilte fra Driftworks.
DPD krevde visst det.
Så da ble det stokket om på litt tall og ikke sendt et reellt nummer...
Pakka kom på døra, og momskrav i postkassa.
we want to send you your item, but there is an problem. We need your PID-Nr. from your passpord. Must be 11 Numbers. Please send us your personal id as soon as possible, that your parcel can be delevered.
Mit freundlichen Grüßen
Best regards
Det er vel egentlig persjon nr han spør etter her også. For passnr har ikke 11 tall i seg, men 9 eller noe...
Så får gjøre som nope da Stokke om litt, og sende de noen (11) tall...
Om ikke bildeler, så har jeg i alle fall kjøpt/importert mye gitargreier fra utlandet, og aldri har jeg blitt spurt om personnr. eller passnr. Hadde blitt veldig skeptisk da ja! Men en omstokking/oppdikting høres jo greit ut
Oki.
I første mail spurte han etter passport number.
Var det som fikk meg til å steile litt. For det har jo ingen ting med fortolling å gjøre.
I mail 2 spurte han etter PIDnr Personal ID Number. Og det blir jo egentlig noe annet enn passport number hehe.
Hadde nok fulgt Nope's eksempel og ikke oppgitt 11 siffer personnr.
Personnr sammen med kredittkort info eller lignende vil du helst ikke ha sirkulerende rundt.
Mvh
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød