Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

rocktrond
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 1021
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by rocktrond »

Nå synes jeg 200 kroner er ganske rimelig for å bidra til at det er ett fellesskap er likesinedde kan møtes. Det arrangeres da så vidt jeg har forstått turer, treff og andre arrangementer? Men en smørbrødliste som forteller hva jeg kan forvente/få - eller evt. hva jeg konkret støtter opp om som medlem tror jeg er en god ide.

Uansett hvor idealistisk man driver så må man tenke som om man selger ett produkt, og må derved trigge kjøpslysten til folk. Man må ha et overbevisende engasjement, og man må trigge lysten til engasjement hos andre.

En åpen og engasjerende diskusjon om hva som kan gjøres bedre bør alltid være velkommen - og ikke møtes med "dette bestemmer/diskuterer vi i lukkede rom". Man kan også åpent komunisere hvorfor evt. enkelte forventninger ikke blir møtt. Ofte vil det være en mangel på resurser, enten personer eller penger, som gjør at man ikke får gjennomført ting. Om dette komuniseres på en grei måte kan man trigge lysten til økt engasjement og i enkelte tilfeller i alle fall kunne løse personmangelen. Kanskje kan det komme gode forslag på måter å tjene penger på også (feks burde klubben selge t-skjorter, thermokopper o.l. med logo på).

ps - En bedre hjemmeside (med bl.a en god eventkalender) og mere aktivitet på Facebook tror jeg kan være med på å rekrutere mere medlemmer.
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll

Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
2re
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 704
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by 2re »

rocktrond wrote:Nå synes jeg 200 kroner er ganske rimelig for å bidra til at det er ett fellesskap er likesinedde kan møtes. Det arrangeres da så vidt jeg har forstått turer, treff og andre arrangementer? Men en smørbrødliste som forteller hva jeg kan forvente/få - eller evt. hva jeg konkret støtter opp om som medlem tror jeg er en god ide.

Uansett hvor idealistisk man driver så må man tenke som om man selger ett produkt, og må derved trigge kjøpslysten til folk. Man må ha et overbevisende engasjement, og man må trigge lysten til engasjement hos andre.

En åpen og engasjerende diskusjon om hva som kan gjøres bedre bør alltid være velkommen - og ikke møtes med "dette bestemmer/diskuterer vi i lukkede rom". Man kan også åpent komunisere hvorfor evt. enkelte forventninger ikke blir møtt. Ofte vil det være en mangel på resurser, enten personer eller penger, som gjør at man ikke får gjennomført ting. Om dette komuniseres på en grei måte kan man trigge lysten til økt engasjement og i enkelte tilfeller i alle fall kunne løse personmangelen. Kanskje kan det komme gode forslag på måter å tjene penger på også (feks burde klubben selge t-skjorter, thermokopper o.l. med logo på).

ps - En bedre hjemmeside (med bl.a en god eventkalender) og mere aktivitet på Facebook tror jeg kan være med på å rekrutere mere medlemmer.
Veldig godt innspill :)

Vi skal alltid ha en åpen diskusjon om hva som kan gjøres bedre. Engasjement er bra uansett om det er positivt eller negativt. Rene medlemstemaer som skal bestemmes på årsmøtet av medlemmene, er forbeholdt medlemmene. Man kan gjerne diskutere samme emne åpent hvor man vil, men sakspapirene er forbeholdt medlemmene mener nå jeg.
Vi (jeg snakker vel egentlig for meg selv og østlandsstyret) kan nok kommunisere bedre hva vi ikke fikk til og hvorfor.

Medlemsartikler er det noen som jobber med. Aner jeg et forbedringspotensiale på informasjon her også? :wink:
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Post Reply