turbo...
Moderator: Styremedlemmer
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Vurderer å skaffe turbo på min også, men vet dere hvordan det er med avgifter for å få det godkjent?
Jeg har en miata 1992 mod, men den er registrert første gang i juni 03 i norge.
Så på tollvesnet sine sider, og der kom det frem at jeg måtte ut med ca 36 tusen i avgift for å bygge den om. Hvis bilen var registrert ny i norge i 92 hadde jeg kommet unna med ca 1600 kr.
Jeg har en miata 1992 mod, men den er registrert første gang i juni 03 i norge.
Så på tollvesnet sine sider, og der kom det frem at jeg måtte ut med ca 36 tusen i avgift for å bygge den om. Hvis bilen var registrert ny i norge i 92 hadde jeg kommet unna med ca 1600 kr.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
Er det en "Lars" på Lillestrøm som eide denne ? Jeg testet denne blå "CT" bilen før den ble solgt. Det detonerte og smalt i begge ender da og ble ikke akkuart imponert over effekten. Jeg trodde det som stod i den bilen var det vanlige Greddy kittet til 14K + IC og Emanage.TurboMx5 wrote: Vedkommende med kittet til 55 000,- er ikke på forumet. Nå skal det sies at han ikke på langt nær betalt 55 000,- for dette kitet (han er en god kompis med Crazytuning-gutta). Kittet skulle også brukes som reklame (gikk litt dårlig...), slik at vedkommende slapp unna med en rimelig penge.
Ah, ser kittet på Reidar sine sider ja. Den elektronikken som er med der er vel ikke det nyeste man får lenger nei. Sikkert like greit at det kittet går ut. Det ligger ikke på Greddy.com i allefall.TurboMx5 wrote: Crazytuning har sluttet å føre dette kittet, så du må ta lontakt med
IMPORT-TUNING
for å få tak i dette kittet.
Nei, det er ikke Lars som eide denne bilen. Den blå Crazytuning sin mx5 eide Lars. Den hadde GReddy-kit til 14k, IC og E-manager. Han fikk den aldri til å gå pent. Utrolig vanskelig å mappe den E-Manageren. Så effekten var faktisk bedre uten E-Manager.
Han karen som har kittet til 55k heter Carl-Fredrik, bor på Lørenskog. Bilen er en 94/95 mod sølvfarget mx5.

Han karen som har kittet til 55k heter Carl-Fredrik, bor på Lørenskog. Bilen er en 94/95 mod sølvfarget mx5.
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
-
- Status: Offline
Enig! FM2 virker bedre enn Greddy. Det lønner seg nok å spare litt ekstra for kunne kjøpe dette kittet. Men GReddy er holdbart nok, men ikke hvis man skal oppgradere til 220 hk som FM2 klarer å levere.
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Til dere som ønsker å trimme bilen, sjekk denne linken, vært ett besøk.
Pluss noe å jobbe etter
http://aktiv-bilist.tripod.com/trimming.htm
Pluss noe å jobbe etter

http://aktiv-bilist.tripod.com/trimming.htm
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
Nei, datoen 1.1.1996 er det sentrale her.A_hjelme wrote:Tror det er noe med at når bilen har vert registrert i norge 6 år, så er det ikke noe å tenke på.
Biler kjøpt i Norge, eller importert til Norge FØR 1996 trenger en ikke betale HK-avgift til statskassen for evt. ekstra HK en har "påført" bilen. Forskriftene om at vekt, motorvolum og HK skal benyttes ved beregning av avgifter ved import og salg av biler i Norge ble innført i 1.1.1996, og skal IKKE ha tilbakevirkende kraft.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Koster ikke så mye å få registrert den med turbo selv om du må betale avgift
HansT wrote:Nei, datoen 1.1.1996 er det sentrale her.A_hjelme wrote:Tror det er noe med at når bilen har vert registrert i norge 6 år, så er det ikke noe å tenke på.
Biler kjøpt i Norge, eller importert til Norge FØR 1996 trenger en ikke betale HK-avgift til statskassen for evt. ekstra HK en har "påført" bilen. Forskriftene om at vekt, motorvolum og HK skal benyttes ved beregning av avgifter ved import og salg av biler i Norge ble innført i 1.1.1996, og skal IKKE ha tilbakevirkende kraft.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Det krever vel at du får justert turbotrykket slik at du får minst antall hk?
Vidar wrote:Koster ikke så mye å få registrert den med turbo selv om du må betale avgift
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Ja, du registerer vel med 130-140 Hk. Så er det opp til hver enkelt om de justerer opp etter på..
TurboMx5 wrote:Det krever vel at du får justert turbotrykket slik at du får minst antall hk?Vidar wrote:Koster ikke så mye å få registrert den med turbo selv om du må betale avgift
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Da blr det ikke så ille dyrt heller. Mener du hadde en link til tollvesenets prisliste for en stund tilbake...
Vidar wrote:Ja, du registerer vel med 130-140 Hk. Så er det opp til hver enkelt om de justerer opp etter på..
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Ja, leg la den til på linker-modifikasjoner
TurboMx5 wrote:Da blr det ikke så ille dyrt heller. Mener du hadde en link til tollvesenets prisliste for en stund tilbake...Vidar wrote:Ja, du registerer vel med 130-140 Hk. Så er det opp til hver enkelt om de justerer opp etter på..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive