Det kan se ut som det lekker olje fra rør og/eller slange som returnerer servo-olje til reservoir på min 96 na.
(det øverste røret fra reservoiret). Tenker jeg skal prøve å få tak i nytt. Gummien ser morken ut og røret er korrodert og fullt av oljesøl. Litt drypp.
Servo-oljenivået har ikke gått særlig ned.
Har noen erfaring med dette, eller tips for skifting?
Lekkasje servostyring
Moderator: Styremedlemmer
- obi-one
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 829
- Status: Offline
Re: Lekkasje servostyring
Jeg har samme typen utfordring på konas Nissan Primera, var innom og kjøpte armert gummislange og passende slangeklemmer på Biltema, men mener å ha lest at Biltemas slanger ikke er så veldig holdbare, men det gjelder kanskje mest om man putter bensin/etanol i dem....?
Skal vel stort sett være å tappe ut det som renner ut når du tar av slangen, bytte slangen og fylle på igjen, deretter jekke opp bilen foran så begge hjul henger fritt, motor av, kjøre styringen helt til venstre, helt til høyre flere ganger etter hverandre, sjekke om det må fylles på mer styreservolje, starte motor, kjøre styringen venstre/høyre venstre helt ut flere ganger nok en gang med motor på, sjekke og etterfylle servoolje.
(Dette kortversjon av det som står i Rods Enthusiast manual. De som eventuelt har gjort jobben kan jo gjerne melde inn og korrigere dersom jeg har lest boka feil....... )
Skal vel stort sett være å tappe ut det som renner ut når du tar av slangen, bytte slangen og fylle på igjen, deretter jekke opp bilen foran så begge hjul henger fritt, motor av, kjøre styringen helt til venstre, helt til høyre flere ganger etter hverandre, sjekke om det må fylles på mer styreservolje, starte motor, kjøre styringen venstre/høyre venstre helt ut flere ganger nok en gang med motor på, sjekke og etterfylle servoolje.
(Dette kortversjon av det som står i Rods Enthusiast manual. De som eventuelt har gjort jobben kan jo gjerne melde inn og korrigere dersom jeg har lest boka feil....... )
Biltema slange funker så sant du finner riktig dimensjon, brukte dette på tidl. NB(fremdeles alt i orden). Ny fra mazda husker jeg ikke eksakt, men var over 1000kr det var snakk om.
-Adrian
-Adrian
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
Har bestilt røret hos mazda. De hadde ikke slangen, så da tenkte jeg å ta med røret og få laget en slange.
Skal sjekke biltema. Er det eventuellt andre som steder jeg kan få tak i slanger av god kvalitet?
Skal sjekke biltema. Er det eventuellt andre som steder jeg kan få tak i slanger av god kvalitet?
-
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 913
tess ?
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
Vet ikke helt hvor gyldig det jeg sier er, men har brukt biltema sin forsterka drivstoffslange som blindplugg bak på blokka.. Den ble drøye 3 år gammel før den var morken..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
Det ble ny slange fra tess. Naboen som er bilmekaniker sveisa og pussa røret. Skiftet slangeklemmer, og satte på 2 stk der røret hadde rusthull.
brukte også litt lenger slange slik at jeg fikk den over punktet som hadde rustet. nå er det tett.
brukte også litt lenger slange slik at jeg fikk den over punktet som hadde rustet. nå er det tett.