Såga om dekkslitasje held fram:
Jeg kontaktet Lars Erik Sissener i fjor vår .
Vi ble enige om å ta en kontroll av hjulvinklene mine grunnet den grove slitasjen på innerkanten
av dekka bak.
Jeg satt på nye Toyo dekk, dagene gikk og det hele gikk i glemmeboka.
Oppdaget for en drøy uke siden at dekkene bak var helt utslitte, mens dekkene fremme var ok.
2 nye dekk ble sporenstreks bestillt fra Dekkonline.no, levert på døra 4. dagen.
Jeg skal jo kjøre til nornorge om noen dager, så ulysten til å kjøre med bilen slik var stor.
Jeg ringte Lars Erik, han stte av kl 1700 onsdag til kontroll/justering. Han var også svært interessert i å se om han kunne finne noen forklaring på den ekstreme slitasjen på de forrige dekka.
Vi må i denne sammenheng huske at det trods alt har gått to år siden han foretok forrige justering.
Vi ble vel ikke så mye kloker mht den ekstreme camberslitasjen, annet enn at det nok skyldes cabervinklene, som ikke er mulig å få gjort noe med pga senkingen av bilen. Det skal også sies at de utslitte Toyo dekkene ikke hadde samme camberslitasje.
Grunnen til at Toyo dekkene var utslitt var derimot at bakhjula hadde spissing i hytt og pine. Bilen har antagelig kjørt som ei bikkje løper.
Det var også noe kantslitasje på fremdekka som også skyldes feil spissing.
Har merket antydning til sporing i det siste.
Etter en og en halv times jobbing og justering sa Lars Erik seg fornøyd.
...og prisen?
Kr 0,0
Det kaller jeg ekstrservice det.
Jeg sa til Lars Erik at jeg var på grensen til å få dårlig samvittighet.
Han svarte: "Bedre at du har dårlig samvittighet enn jeg"!
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red