Heisann.
Min MX-5 1.6 96 mod. tappes for batteri veldig fort.
Høyre vippelykt gikk fra å lyse til å bare gløde og det skjedde ingenting når jeg bytta om til fjernlys. Fikk tips om at det kunne være overspenning i ledningen/kontakten, men den har ikke smelta. Bytte pære har også blitt gjort. Da funka lyset, men bilen bare tikker isteden for å få en deilig motorlyd. Ingen start heller.
Bare batteriet blir ladet i 5 min funker alt.
Fikk start etter at batteriet hadde blitt ladet litt. Deretter tok jeg det av lading og spiste i 20 min før jeg prøvde å starte den igjen. Da kom tikkelyden tilbake og bilen ville ikke starte!
Hva kan det være?
Batteri tappes fort
Moderator: Styremedlemmer
- siemens
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 623
- Status: Offline
Re: Batteri tappes fort
Har du målt om batteriet får strøm?? Kan være at dynamoen din har tatt kvelden. Men da du lader batteriet skal det helst lades 1 døgn. (dette varierer noe fra batteri å lader)
Slik du beskriver det virker det for meg som at batteriet ditt har tatt kvelden. Mål deg frem med et voltmeter så får du kjapt svar.
Slik du beskriver det virker det for meg som at batteriet ditt har tatt kvelden. Mål deg frem med et voltmeter så får du kjapt svar.
Svelvikramp
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Ser ut til at feilen er funnet.
Den ene ledningen til spylervæska har blitt slitt og ligget i klem inntil noe metall som helt sikkert har ført til overspenning.
Bilen ble kjørt fra Tønsberg til Lillestrøm på onsdagen. Ble brukt torsdagen og når jeg skulle flytte den på fredagen tikka den bare.
Den ene ledningen til spylervæska har blitt slitt og ligget i klem inntil noe metall som helt sikkert har ført til overspenning.
Bilen ble kjørt fra Tønsberg til Lillestrøm på onsdagen. Ble brukt torsdagen og når jeg skulle flytte den på fredagen tikka den bare.
- Det man ikke får me' i MX5en, e'kke verdt å ha me'!
- johnreit
- 500 RPM
- Medlemsnummer: 824
- Status: Offline
Batterier skal byttes når de er fem år gamle, spesielt når du har mye småkjøring. Kjøp gjerne også en intelligent batterilader (Ctek) Denne kan stå på hele tiden når du ikke kjører. John! 

John Reitan
NB 2000 med NBFL front brilliant sort
Peugot 307SW-2006
NB 2000 med NBFL front brilliant sort
Peugot 307SW-2006