Har lyst å begynne å grine.......
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Kondolerer så mye... !! Alltid trist når gullet får seg en trøkk..EspenSort92 wrote:Ja... men vi blir jo egentlig ikke overrasket, jeg trodde faktisk det skulle bli bedre når Mazda overtok importen selv... men den gang eiVidar wrote:De virker da seriøse..
Skulle det vise seg at blien blir vraket mener jeg at du har mulighet til å plukke av modsene du har ettermontert (trim - styling) så sant du setter på plass orginale deler. f.eks lyktene dine. Ta av low pro og sett på orginale. Evt kjøpe noen orginale deler fra et annet vrak og sette på. Vil du nok spare på i lengden...
Forsikringsselskapet ditt driter nok en lang en i om du har brukt 8k på ny og bedre eksos. Plukk av alt du kan
Uansett LYKKE TIL!!!!
Håper du får den på veien igjen
-
- Moderator
Ikke gi deg hvis verditaksten blir urimelig lav. Det forsikringselskapet (dvs. takstpersonen) og forhandleren sier at markedsprisen er har ofte lite med virkeligheten å gjøre. Snakk med NAF hvis du er medlem, og lag litt statistikk over hva det vil koste å kjøpe en tilsvarende ny fra forskjellige markeder, f.eks. Tyskland, England og Norge, så har du litt mer grunnlag for å krangle med på taksten
.

- kodvaag
- 7200 RPM
Kan du be henne skaffe meg 4 av de bilene til den prisen?EspenSort92 wrote:Var nok ikke vaskehjelpenPKD wrote: 40k er forresten en latterlig prisantydning på en MX-5/Miata nesten uansett modell og tilstand! Er du sikker på at det ikke var vaskehjelpen du snakket med?, når jeg fortalte henne at ingen kan klare å kjøpe en slik bil til den prisen bare lo hun og sa at "det er virkeligheten"
De sa jo det samme på to foskjellige steder... håper bare ikke takstmannen ringer til de...
Jeg betaler kontant, og så skal hun få en diamantring til 10000,- for bryderiet!
Print ut salgsannonser fra andre biler og send med klage på taksten, hvis taksten blir lav!
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
-
- Moderator
Har nå snakket med en tredje Mazda-forhandler i bergensområdet og hun mente den var verd 80-85000.... hun sa at disse bilene var utrolig vanskelig å regne ut prisen på pga. at de ikke fantes på listene (før 95) og at de var så feilfri og populær.... man måtte bare sjekke annonser på nettet, håper takstmannen ringer henne! 
I tillegg kommer det jeg har montert i ettertid...

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Det du har montert i ettertid er nok vanskelig å få dekket tror jeg..EspenSort92 wrote:Har nå snakket med en tredje Mazda-forhandler i bergensområdet og hun mente den var verd 80-85000.... hun sa at disse bilene var utrolig vanskelig å regne ut prisen på pga. at de ikke fantes på listene (før 95) og at de var så feilfri og populær.... man måtte bare sjekke annonser på nettet, håper takstmannen ringer henne!
-
- Moderator
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Vis du har forsikret den med opptil 50k i ekstra utstyr, så vil du nok få igjen, men da må du kunne legge frem kviteringer.....
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Pelle
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 300
I følge Vesta: Dersom man ikke har kvitteringer på ekstrautstyr, dyre modifikasjoner, kan man dokumentere med bilder. Det må dog gå klart frem at det er bilder av din bil og ikke tilfeldige andre biler.
Så til dere som har montert mye dyrt utstyr: Ta bilder og legg dem frem for forsikringsselskapet ditt. Det kan innebære noe høyere premie, men det kan fort vise seg å være vel verdt pengene.
Så til dere som har montert mye dyrt utstyr: Ta bilder og legg dem frem for forsikringsselskapet ditt. Det kan innebære noe høyere premie, men det kan fort vise seg å være vel verdt pengene.
-
- Moderator
Kjekt å vite, nå har jeg kvitteringer på det meste, men ikke på feks. HT siden jeg kjøpte den kontant av en privatperson... men det er ikke noe problem å bevise at den ikke fulgte med bilen da jeg kjøpte den.
En annen måte må vel være å få forrige eier til å bekrefte skriftlig at disse modifiksjonene ikke fantes da bilen skiftet eier...?
En annen måte må vel være å få forrige eier til å bekrefte skriftlig at disse modifiksjonene ikke fantes da bilen skiftet eier...?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator