Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dæven kor flinke vi er med avsporing av tråden her, undertegnede inkl.
Spørsmålet til motorhead var noen gode argumenter for å kjøpe MX5 igjen.
Reklame for Toyota/Subaru var vel ikke akkurat etterspurt, motorhead er vel et rimelig oppegående menneske som vet at disse bilene kommer til salgs neste år. (Dessuten fins det nok av åpne 4 seters/åpne 2+2 seters caber å kjøpe, ref. siste bilde.)
motorhead: Synes å huske at du har samme problem som meg: Takhøyde.
Har bare kjørt NC av første generasjon. Fikk ikke skikkelig plass til hodet på disse med taket lukket, både softtop + hardtop. Har ikke prøvd NC med Recardo stolene, men har lest at disse gir bedre takhøyde.
Selvfølgelig skal du kjøpe MX5 igjen. Vi snakker åpen 2 seters sportsbil med direkte kjøreegenskaper, som har begynt å få et godt rennome i sportsbilverdenen, fra en fabrikk som har valgt å ha en kontinuitet i produksjon av sportsbiler, gjør vi ikke?
Kjørte NC på Tusenfryd, og merka jo at den var rommeligere enn NA/NB. Og ved å bytte ut setet, er det også mulighet for å komme lavere og dermed få mer plass til skallen.
Får vel innom den lokale forhandleren en dag
Jeg tok lappen i Legoland tilbake på sent 70-tall.
Derfor tviler jeg på om noen på Tusenfryd hadde sett på meg uten å misstenke at jeg gikk med en godtepose i lomma, dersom jeg hadde luska rundt på Trafikkfryd gitt..
Var innom vår nye Mazdaforhandler på Jessheim i dag. Ingen mx i butikken, men de hadde bestillt 3 stk.
De ville gjerne ha fler, men det var alt de fikk i første omgang.
To var visstnok allerede solgt. Alle var dog 1,8 litere. 2 literen blir for dyr i følge mannen
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Skal stikke innom en dag jeg også. Har ikke vært der siden de nye overtok. Mulig mannen synes en 2,0 blir for dyr, men om folk er villig til å betale for det må vel det være greit for han.
Og da stopper jeg der, ellers begynner jeg kun å argumentere meg vekk fra MX-5. Og det er jo ikke poenget med denne tråden
Kjøp en billigere brukt NC(FL) så får du med litt bedre hjulgeometri og andre utbedringer. De ser jo bedre ut også imho. Var det ikke i 2009 den nye kom ?
motorhead wrote:Hepp
Jeg fikk noen kommentarer da jeg etter 10 år som MX-5-eier, solgte min 10th Anniversary i fjor. Kommentarene gikk selvsagt på at jeg kjapt kom til å ende opp med MX-5 igjen.
Så nå sitter jeg her da, og ser snøen lave ned, og lurer jeg på om det er noe vits i å bestille seg ny NC 2.0 Sport?
Det må sies at det sitter langt inne å kjøpe MX-5 igjen, men noen gode argumenter kan jo føre til at at jeg kanskje ender opp med en
Kompis hadde en 2010 2.0 roadster coupe ("toppmodellen" med alt... slipper at den er høy som et fjell og) som jeg kjørte en del... det er en kramgod bil. I MXen min vet jeg akkurat hva framhjula gjør på, i den visste man akkurat hva bakhjula gjorde på og. Perfekt momentkurve, solid bygd, bra utstyrsliste.. utrolig kul bil på norske veier, noe mer presist skal du seriøst lete lenge etter.
Så det går jo på hva man vil ha...'86en er jo nevnt her, men jeg skal spise sokkene mine om det kan konkurrere på presisjon. Den blir nok mer en hybrid mellom en "sporty coupe" og sportsbil.
Det er nettopp det jeg savner ved en bil. Jeg vil ha gode tilbakemeldinger fra bilen om hva som skjer. Og særlig nå på vinterføre.
FWD my ass Om jeg får bruke et slikt uttrykk...
Har vurdert brukt. Faktisk NA og NB også. Men da for å lage bus-bil av det. Og da blir den ingen helårsbil...
Vi får se hva det ender opp med. Har vel et par-tre tyskere og et par japser i kikkerten. Ulempen med å se på bil i det prisleie jeg vurderer, er jo at man fint kan kjøpe en eldre 911.....