Trimming av 2004 NB
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Er det mere power, eller respons du er ute etter?
Du skal jobbe litt for mer enn 150 på hjula med N/A trimming.
85.5 borring, 300+ kammer, ny ecu, trottle-bodies, smidd innmat med 11.0:1 comp. og ventiloppsett som tåler mer juling, så er mye gjort.
Men se for deg mye justering og en lang dag i benken, hvis du tar denne veien.
Men, igjen, dette er for de som ser "sjarmen" rundt N/A trim. Og ser mer på responsen enn hk-tall.
Og hvis du er ute etter noe som er fort gjort, og gir mer effekt, så ville jeg for eksempel gått for et Rotrex-kit.
Du skal jobbe litt for mer enn 150 på hjula med N/A trimming.
85.5 borring, 300+ kammer, ny ecu, trottle-bodies, smidd innmat med 11.0:1 comp. og ventiloppsett som tåler mer juling, så er mye gjort.
Men se for deg mye justering og en lang dag i benken, hvis du tar denne veien.
Men, igjen, dette er for de som ser "sjarmen" rundt N/A trim. Og ser mer på responsen enn hk-tall.
Og hvis du er ute etter noe som er fort gjort, og gir mer effekt, så ville jeg for eksempel gått for et Rotrex-kit.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Auning
- 500 RPM
- Posts: 87
- Joined: 18 Sep 2011, 10:45
- Medlemsnummer: 969
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
bilen ble regga i norge i 07
tørr ikke begynne med turbo/kompressor da jeg er redd bt, og bøtelegging av effekt.
De ser bare turbo/kompressor, men kan ikke måle effekt?
hvor stor bot kan man forvente seg?
Får aldrig svar på dette... er bare dette som stopper meg
Drholm. Pris på det du beskriver? 25k? 50k? 100k?
Hvor mye effekt kan du "tippe" at jeg får ut av dette..? er ute etter Newton ikke Bhp
tørr ikke begynne med turbo/kompressor da jeg er redd bt, og bøtelegging av effekt.
De ser bare turbo/kompressor, men kan ikke måle effekt?
hvor stor bot kan man forvente seg?
Får aldrig svar på dette... er bare dette som stopper meg

Drholm. Pris på det du beskriver? 25k? 50k? 100k?
Hvor mye effekt kan du "tippe" at jeg får ut av dette..? er ute etter Newton ikke Bhp

- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Da finner de sikkert bare fram et fantasi-effekt-tall på nettet, og holder på det...
Aner ikke hva no slikt ville koste, dessverre.
Tja, 50k + vil jeg tippe. Er så himla mye man burde gjøre/oppgradere når en først er i gang, så vanskelig å si.
Ingen som har tatt N/A trim fullt ut på en BP her i Norge, som jeg veit om. Man må regne med en del kostnader i motorbygging, hvis man ikke kan gjøre det sjøl.
CR.net '90 B6 1.7l ITB
@Pacific Raceway
ITB Tuning
Aks
CR.net Project 200hp all motor
Dyno
CR.net Quinn's NB
Dyno
Aner ikke hva no slikt ville koste, dessverre.
Tja, 50k + vil jeg tippe. Er så himla mye man burde gjøre/oppgradere når en først er i gang, så vanskelig å si.
Ingen som har tatt N/A trim fullt ut på en BP her i Norge, som jeg veit om. Man må regne med en del kostnader i motorbygging, hvis man ikke kan gjøre det sjøl.
CR.net '90 B6 1.7l ITB
@Pacific Raceway
ITB Tuning
Aks
CR.net Project 200hp all motor
Dyno
CR.net Quinn's NB
Dyno
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Trekker inn Peugeot titt og ofte, men ein kompis har bygd ein 200hp 1.6 Peugeot. Bare fase 2 av den trimmen, fra 160 til 200 hest kosta vel 50.000,- i deler.
Da kommer arbeid i tillegg.
Da kommer arbeid i tillegg.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Det hørtes ut som en morsom gnager. Gode tall fra en 1.6l.
Må også nevnes at en BP i utgangspunktet ikke er så N/A trim-villig..
Er jo opprinnelse fra bla 323 GTX fra 80-tallet, med turbo.
MZR som NC har, kan kiles opp til 300hk.
Må også nevnes at en BP i utgangspunktet ikke er så N/A trim-villig..
Er jo opprinnelse fra bla 323 GTX fra 80-tallet, med turbo.
MZR som NC har, kan kiles opp til 300hk.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Auning
- 500 RPM
- Posts: 87
- Joined: 18 Sep 2011, 10:45
- Medlemsnummer: 969
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Da blir det ikke så aktuelt med trim 
trim-utgifter 50k+++ da seller jeg heller denne og kjøper rx7/8...
Får nøye meg med orginal bp og heller mekke litt visuelt
takk for svar

trim-utgifter 50k+++ da seller jeg heller denne og kjøper rx7/8...
Får nøye meg med orginal bp og heller mekke litt visuelt

takk for svar

- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Da får du sette av 50k/år til vedlikehold.Auning wrote:Da blir det ikke så aktuelt med trim
trim-utgifter 50k+++ da seller jeg heller denne og kjøper rx7/8...

-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Re: Trimming av 2004 NB
Eller så kan du jo kjøpe det selge din, og kjøpe MSM? Koster jo ikke mye mer enn en HeroMX-5 

Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
- Auning
- 500 RPM
- Posts: 87
- Joined: 18 Sep 2011, 10:45
- Medlemsnummer: 969
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Kommer den rette msm så blir det kansje en slik 

- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Hvordan er den rette da?Auning wrote:Kommer den rette msm så blir det kansje en slik

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Auning
- 500 RPM
- Posts: 87
- Joined: 18 Sep 2011, 10:45
- Medlemsnummer: 969
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
til og begynne med må jeg vente til der en en til salg 
rette styling/felger/interiør. bytter ikke for så å gjøre en masse arbeid. hadde verdt bra med noe "ferdig" i min stil

rette styling/felger/interiør. bytter ikke for så å gjøre en masse arbeid. hadde verdt bra med noe "ferdig" i min stil

- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Er derfor jeg spør.. hva er rett (ferdig) for deg i så fall? 

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Auning
- 500 RPM
- Posts: 87
- Joined: 18 Sep 2011, 10:45
- Medlemsnummer: 969
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB
Dette utseendet, bare mazdaspeed
(et bilde sier mer en tusen ord )


(et bilde sier mer en tusen ord )
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Trimming av 2004 NB

Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319