Der kræsja jeg gitt..
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Der kræsja jeg gitt..
Har noen bilde som viser hvor bufferne ligger?
Den skaden jeg fikk den gangen var tilsynelatende lik null, trodde det var kun å flikke litt på fangeren.. men det viste seg jo å være feil
Slik jeg ser øverste bilde, ser det ut som om fangeren er trykket inn nesten fra skiltet og ut.. men jeg var jo ikke der...
Den skaden jeg fikk den gangen var tilsynelatende lik null, trodde det var kun å flikke litt på fangeren.. men det viste seg jo å være feil
Slik jeg ser øverste bilde, ser det ut som om fangeren er trykket inn nesten fra skiltet og ut.. men jeg var jo ikke der...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Der kræsja jeg gitt..
Se der ja, da holder jeg fast på at jeg tror den kan være påvirket 

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Da holder jeg fast på at den overhodet ikke er det minste påvirket.EspenAndre wrote:Se der ja, da holder jeg fast på at jeg tror den kan være påvirket
Garantert !
Den plasten der tåler fenomenalt mye.
Jeg har vært borti MX5 som er slått fullstendig skeiv, men plasten bak støtfangeren er helt upåvirket.
Den bilen vi ser på nå har fått seg en liten dunk.
Jeg er helt sikker på det jeg skrev tidligere.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Der kræsja jeg gitt..
Såfremt den fikk skaden i den dulten jeg hadde den gangen, og jeg ikke hadde kjørt uvitende rundt med en bil som var skadet fra før..
Så tåler den ikke såå mye, dvs.. bilen veier tross alt ikke mye, men ett tonn i bevegelse er bra med kraft det også..
Jeg sier ikke jeg vet, men at sjangsen er der, og det bør ikke konkluderes med at den ikke er skadet før det er sjekket!
(har ingen intensjon om å krangle om dette... tror trådstarter kan ta en vurdering selv utfra det som er sagt nå)
Så tåler den ikke såå mye, dvs.. bilen veier tross alt ikke mye, men ett tonn i bevegelse er bra med kraft det også..
Jeg sier ikke jeg vet, men at sjangsen er der, og det bør ikke konkluderes med at den ikke er skadet før det er sjekket!
(har ingen intensjon om å krangle om dette... tror trådstarter kan ta en vurdering selv utfra det som er sagt nå)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Eksempel på skade der buffersonen var helt uskadet:


Mitt poeng er at trådstarter trenger optimistiske tilrop isteden for dommedagsprofetier.
Han har jo bestemt seg for å "gi opp" bilen og karakteriserer inlegget ditt som "spikern i kista".
Det har han ingen grunn til å tro, såpass godt kjenner jeg denne bilen.
(og såpass mange skader har jeg sett, og reparert).
Erik
Mitt poeng er at trådstarter trenger optimistiske tilrop isteden for dommedagsprofetier.
Han har jo bestemt seg for å "gi opp" bilen og karakteriserer inlegget ditt som "spikern i kista".
Det har han ingen grunn til å tro, såpass godt kjenner jeg denne bilen.
(og såpass mange skader har jeg sett, og reparert).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Nok en skade uten påvirking av buffersone.

Bildene har jeg tatt selv og jeg har vært involvert i reparasjon av begge disse bilene.
Erik
Bildene har jeg tatt selv og jeg har vært involvert i reparasjon av begge disse bilene.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Der kræsja jeg gitt..
De skadene trenger ikke være sammelignbar ifht. bufferen, vinkelen ser ut til å være ulik..
blir fangeren trykket inn forfra eller fra siden er litt avgjørende i mine øyne.
Jeg prøver å formidle at det er lurt å sjekke dette orntlig, men du ser ut til å prøve å overbevise om at det er totalt unødvenig..
Inntil noen har sjekket vil jeg stå på at det er det smarte, uansett hva som legges ut av bilder og info om andre biler og skader...
Som sagt var min bil tilsynelatende uskadet da det skjedde med meg...
blir fangeren trykket inn forfra eller fra siden er litt avgjørende i mine øyne.
Jeg prøver å formidle at det er lurt å sjekke dette orntlig, men du ser ut til å prøve å overbevise om at det er totalt unødvenig..
Inntil noen har sjekket vil jeg stå på at det er det smarte, uansett hva som legges ut av bilder og info om andre biler og skader...
Som sagt var min bil tilsynelatende uskadet da det skjedde med meg...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Det er alltid lurt å sjekke.
Min hensikt er å si at det er usannsynlig at buffersonen har fått skade.
(det tror jeg mange er enige i når de ser bilde av de tre bilene og sammenligner)

Erik
Min hensikt er å si at det er usannsynlig at buffersonen har fått skade.
(det tror jeg mange er enige i når de ser bilde av de tre bilene og sammenligner)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re:
Da er vi så enig vi kan forvente å bli, jeg også håper han tar bryet med å fikse den,Rudolf wrote:Det er alltid lurt å sjekke.
Erik
om han føler det blir for mye av en eller annen grunn håper jeg noen andre gjør det

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Elanzer
- 4200 RPM
- Posts: 459
- Joined: 27 May 2008, 20:25
- Medlemsnummer: 785
- Location: Varhaug
- Status: Offline
Re: Der kræsja jeg gitt..
støtter rudolf her altså...
og har rettet min del av diverse biler...
og har rettet min del av diverse biler...
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal

x Mazda Miata `91 - 1.6T
Re: Der kræsja jeg gitt..
Enig med Rudolf her. Fanger, markeringslys, og i værste fall skjerm og det staget som går fra chassis til fangern. Dette går fint
Du kan heller prøve å se på den gamle bruksbilen min (1990 BMW 325i), den er blitt alt for mange cm kortere bak etter at en Q5 kjørte på meg og stakk av.. DER er det mye jobb...

1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Der kræsja jeg gitt..
Skulle gjerne hatt bilde av bilen min fra da jeg krasjet i en audi som stoppet på rødt lys midt i byn..
Da hadde dere trodd det var ingenting å gjøre.. men det ble dyrt, er jo ingen grunn til å spekulere eller mase om det før han har sjekket.
Og det er det eneste jeg ville si, at det må sjekkes for det er ikke mulig å si at det er garantert uskadet,
hva som er sansynlig er lite interessant, det må jo sjekkes samma f...
Da hadde dere trodd det var ingenting å gjøre.. men det ble dyrt, er jo ingen grunn til å spekulere eller mase om det før han har sjekket.
Og det er det eneste jeg ville si, at det må sjekkes for det er ikke mulig å si at det er garantert uskadet,
hva som er sansynlig er lite interessant, det må jo sjekkes samma f...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Re: Der kræsja jeg gitt..
Har slitt med influensaen i uka som var, men skal se om jeg ikke kan få lugget av fangeren i løpet av kommende uke/helg.
Resultatet vil selvfølgelig bli avdekket her i fine farger.
Resultatet vil selvfølgelig bli avdekket her i fine farger.
Re: Der kræsja jeg gitt..
http://www.mx5parts.co.uk/clear-front-i ... p-942.html
Få deg noen sånne, så tar du ikke smellen så tungt når de er på plass.
-Adrian
Få deg noen sånne, så tar du ikke smellen så tungt når de er på plass.

-Adrian
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen