forbanna

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

edw
6500 RPM
6500 RPM
Status: Offline

Post by edw »

EspenSort92 wrote:
edw wrote:mulig jeg er en liten pettimeter, men jeg syns det virker utrolig irriterende, bare tanken på og ha to nøkler irriterer meg litt faktisk.
i hvertfall siden det ikke skal være slik orginalt.
siden du har den fineste avataren og jeg faktisk ikke har hørt ordet pettimeter før så skal jeg avkrefte at du er det... :D

jeg har for vane å irritere meg over småting, men jeg har hatt 1 sett tennings-nøkler og 1 sett dør-nøkler siden jeg kjøpte den... så det gjør meg ingenting, jeg bruker tross alt bare tennings-nøkkelen 8)
:) hehe

i verste fall får jeg sørge for at låsen blir lik på dørene, og så installere trunk pop og fjernstyrt sentrallås..
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

jeg hadde nekta å godta noe annet enn at det var en nøkkel til alt. enten sørge for at orginal nøkkeln din funker i nye låsen, eller bytte resten også..
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

vet det..... får se hva som skjer, jeg orker ikke sånn mas og tjas å fram og tilbake....Hvorfor kan ikke folk bare gjøre en ting ordentlig 1. gangen?
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

edw wrote:vet det..... får se hva som skjer, jeg orker ikke sånn mas og tjas å fram og tilbake....Hvorfor kan ikke folk bare gjøre en ting ordentlig 1. gangen?
Det kan du ikke forvente med mindre du gjør det selv eller kjenner de som gjør det.... det har jeg erfart jaffal :?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

Enten blir det bytttet den ene låsen, eller så byttes alle låser inkl tennings låsen (altså et komplett låse sett). Hva som blir gjort kommer nok ann på forsikrings selskapet, og hva de vil dekke av utgifter. Da hjelper det lite å klage til verkstedet hvis du fikk bare en ny lås, og du ville ha alle nye.... Nå har jeg jo ikke full innsikt i din situasjon så jeg vil ikke begynne å påstå at sånn og sånn skal det være, men jeg ville bare fortelle om hva jeg har opplevd på jobben min.

Har opplevd flere ganger at vi har byttet kun en dør lås når vi reparer en bil etter et innbrudd. For å bedre situasjonen noe så kan man jo evt bytte om venstre og høyre lås slik at man har lik nøkkel på fører dør og tenning, hvis det lar seg gjøre på den enkelte modell da...
Kan heller ikke huske at noen har klaget noe spes på å få en ekstra nøkkel.
t_huseby ---> Redrider
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

så hvis en sopp kjører rett inn i deg, eller bryter opp låsen din, så skal du få et helvete.... hmmmmm logisk. selvfølgelig skal de prøve å få lik låssylinder. Ville du hatt to forskjellige nøkler på dørene dine? (en ting hadde hvert hvis den ene nøkkelen var til bagasjerommet eller lignende, det hadde ikke hvert like på trynet, men likevel j****g irriterende.)
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

Om jeg ville hatt to forskjellige nøkler??? Det kommer nok litt ann på hvilken bil det er snakk om. På min 626 har jeg to forskjellige nøkler, men det var sånn da jeg kjøpte den, og det gjør meg ingen ting.
Men hadde låsen på mx5'en min gått, enten det var en skade eller et innbrudd, hadde jeg satt pris på at alle låsene ble like etter en reparasjon, men hvis forsikrings selskapet ikke vill dekke mer en den ene låsen som er def, så ville jeg heller ikke lagt ut resten av beløpet for å få byttet resterende låser. Da ville jeg evt. tatt en prat med forsikrings selskapet i stede for å klage på verkstedet som utfører jobben ut i fra en takst...
Det er forskjell på hva folk ønsker og hva folk godtar.... Jeg er kanskje en av de som ville godtatt bytting av en lås letter enn hva andre ville gjort...

Men uansett så håper jeg at alt går i orden for deg. :) :)
t_huseby ---> Redrider
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

hehe ja jeg skjønner også at det ikke er verkstedet sin skyld at jeg ikke f.eks fikk hellakkering på forsikringen, men jeg mener at det må være låv å spørre verkstedet for det. (forsikringsselskapet går det jo ikke ann å snakke med) å missforstå meg rett, bortsett fra et par småting er jeg veldig fornøyd med verkstedet. Men det mener jeg egentlig bare skulle mangle. litt yrkesstolthet skal man ha.
Post Reply