Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har forstått det sånn at hele bilen nesten skal lages på ny, som en ny sportsbilplattform for Mazda. Så isåfall er det en noe mangelfull artikkel (nevner mest karosseriet og kodo)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Mazda MX-5 2014 slik Automedia tolker den utfra informasjon om designoppdateringen
Det er sistnevnte som står på programmet for oppdatering når MX-5 skal komme i ny utgave, noe Automedia forventer skal skje i 2014.
Automedia tror den ser slik ut og tror den kommer i 2014...
Sliter litt med å ikke irritere meg over det når de lager saker av så godt som ingenting...
At en eller annen tegner en bil slik han/hun tror den blir i neste generasjon betyr svært lite,
kom med fakta og ikke synsing sier nå jeg.. Tro kan man gjøre i kirken eller moskeen
ja ja,...nok et spekulativt photoshoppa bilde av "fremtidens mx-5".
Kodo mener jeg er en helt feilslått designretning.
Alt for pompøs og ornamentisk i uttrykket.
Hva skjedde med "less is more" ?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Dinside artikkelen må vel være noe av det dårligste som er prestert på lenge. (Nesten på VG og Dagblad nivå).
Dagbladet brukte i går 4 sider på Sibirkulden igjen. (Bom igjen.)
Vel av alle rykter jeg har funnet som skal stamme fra Mazda hold kan følgende oppsummeres:
- Lanseres i 2013.
- Kommer som 2014 modell.
- Skal bli lettere enn dagens modell, det skal brukes mer såkalt høyfast stål. Mål 900kg netto.
- Første motoralternativ - 1,3 liter turbo skyactiv med 170hk i Japansk og US utgave. (160 i Europa?)
- Det nevnes også en 1,5 liter skyaktiv sugemotor.
- Prising på dagens nivå- det kan bety lavere priser i Norge pga lavere vekt og co2 avgift. Samtidig er jo effektavgiften redusert i 2012 og tilsvarende omlegging er også ventet for 2013 og 14. Dagens MX-5 har jo co2 avgift på nivå med Audi A8 og Mercedes S-klasse.
Da bør den starte under 300.000,-. BRA!!!
- Utseende blir nok i nærheten av det som vises nå - men vi bør nok vente på offisielle bilder før konklusjoner trekkes.
Noen biler krever jo litt tilvenning utseendemessig mens andre blir styggere for hver gang du ser en.
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Den gangen MX-5 ble unnfanget, skjedde til tross for markedsavdelingens store protester. La nå endelig ikke den avdelingen ødelegge alt...
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
I det øyeblikket Mazda kutter ut bakhjulstrekk, så mistenker jeg mange går til Subaru/Toyota istedet.
GT86/BZR skal jo også komme i en roadsterutgave.
Tror faktisk Mazda bør se på den som en virkelig konkurrent... kraftigere motor, enda bedre tyngdepunkt (lavt montert motor pga. Boxer etc).
Kommer garantert til å ta helt av på tuning/styling fronten til den bilen også.
Eneste som kan minske suksessen på den i Norge, er om prisen blir uforholdsmessig høy..
GT86 virker ganske bra, men jeg føler jo at mye av gleden rundt den er at Toyota bare har laget kjedelige biler i det siste. Den skal jo visstnok starte på 450k ifølge infoen TSOgn fikk fra Toyota for en stund siden. Noget bratt.
De som snakker om at Mazda kutter bakhjulstrekk / wankel vet neppe nok om entusiasmen i firmaet. Det er jo bare spekulasjoner.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black