Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
fant denne videoen på sportsvognklubb forumet.. lettere opphora mx5 med en lettere forstyra fører i oslo trafikken.. kan jo hende fyren henger her isåfall gratulerer jeg med dagens "rasshøl i sporstbil award"
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Slik oppførsel i traffikken er under enhver kritikk. Ikke en MX fører verdig.
Han skaper situasjoner som er farlige.
Tuulliki MX5 1997 B.R.G. 1,6 Sort interiør
Mazda 626 GLX 1997
Honda Shadow 600 1986
Toyota Auris 2010 Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr det.
I love good food, good wine and a bad girl
uansett hvordan du klipper og limer er sånn oppførsel TOTALT uakseptabel..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
er enig i at det ikke er sånn man skal oppføre seg i trafikken, men er det ikke lov å sykle på fortauet eller gangs og sykkel vei??
Er nok av sykkelister her i byen som sykler midt i veien selv om gans og sykkel veien er rett vesiden av
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
Først og fremst; det er selvfølgelig en uting når noen ikke overholder trafikkreglene, og det gjelder også syklister. Det finnes nok av tullinger på sykkel i trafikkbildet, og det er nok en del av disse som gjør at enkelte bilister hater folk på sykkel som pesten. Syklister har full rett til å bruke veibanen, selv når det finnes gang/sykkelsti eller fortau, men for min egen del kommer det veldig an på hvordan jeg sykler når jeg velger posisjon i trafikken (jeg sykla mye for noen år siden, heller lite i det siste...) Hvis det er snakk om treningstur, holder jeg typisk fra 30 og opptil 50 km/t på flata, og opp mot 80 i nedoverbakke (på offroadsykkel, det går nok fortere for de som bruker racer). Jeg mener dette er hastigheter som er fullstendig uforsvarlig å holde ift myke trafikkanter på fortau. Hvis jeg og sykkelen som tilsammen veier over 100 kg smeller inn i en barnehage på tur, i 50 km/t eller mer, kan det gå skikkelig ille. I tillegg står det i veitrafikkloven at forbikjøring med sykkel på fortau skal skje i tilnærmet gangfart, noe som sier seg selv at er vanskelig å gjennomføre praktisk sett. Det jeg i tillegg synes er viktig (og som mange syklister driter i) er at når jeg sykler i oppoverbakke, er på rolig søndagstur, eller har barn i vogn hengende bak, så holder jeg meg selvsagt ute av veibanen der dette er mulig.
-thomas- '91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
Seriøst tulling han i bilen, og absolutt ikke sånn man oppfører seg i trafikken.
Men, er jeg alene om å synes at han på sykkel lå lovlig langt ut i veibanen?
Jeg hadde helt klart holdt meg så langt ut på kanten som mulig, om jeg måtte sykle i veien.
Med sykkel taper man _alltid_ for bil.
Hjelper lite at det står 'Jeg hadde rett' på gravstøtta
reglene sier vel at ein sykkel skal forbikjøres på samme måte som mopeg og motorsykkel
Man skal over i motsatt felt (sidefelt) for og ta forbikjøring på samme måte som man kjører forbi bil
Sykkelist i bilvei har alle samme rettigheter som bil men skal også vise teng på samme måte (ha lys og reflekser i orden og på) og så godt det lar seg gjøre følge traffikkbildet
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
Greit at bilisten burde ha endret sin oppførsel. Men må jo være mulig for løkhuet på sykkelen å ikke sykle MIDT i veien når det er massevis av plass på høyresiden. Og når gjøken sykler rundt med kamera på huet virker det som han er ute etter å filme noe "spennende"