Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg bestilte slanger til Madza. Tok en dag så hadde jeg begge (oppe og nede). CA 300 kroner. jeg har en Maita 1996. Ikke noe problem med slanger fra Mazda
Jeg byttet den med slange fra Biltema, da ble jeg kvitt den rustne metallsvingen den går inn i og direkte til motorblokka.. Kosta vel en 50-lapp og hadde 100% god passform..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
mussa wrote:Jess da, etter at bilen sporadisk slapp kjølevann har jeg byttet de siste slangene, byttet den litt tvilsomme slangen til bypass`n.. 90 grader`n ble løst ved å bruke en metallbøy.. Nå er det ingen begrensninger i flow`n..
Bytta også slangen(e) fra blokk til bunnen av radiator.. Fjernet metallklumpen/røret og satte på en 50 cm radiatorslange etter tips fra Banzai.. Passet som hånd i hanske! Har fyllt opp systemet og luftet og luftet og luftet..
Med metallbøy`n så er det ingen fare for å treffe reimer etc..
Så bar det ut med denne:
Og inn med denne:
Radiatorslange fra tema`n med ståltråd inni som er til å bøye, uten å få klem på slangen..
Altså, 50cm x tykkelsen som jeg ikke husker, men det er bare å måle eller ta med slangen ned..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack